Tavaly nyáron mutatta meg 830 lóerős rendszerteljesítményű 296 GTB modelljét a Ferrari, a V6-os biturbó motort és plug-in hibrid hajtást használó, farközépmotoros sportautónak most 296 GTS néven mutatták meg a kabrióváltozatát. A tetőmechanizmust változtatások nélkül vették át az elődtől, ami azt jelenti, hogy legfeljebb 45 kilométeres sebességgel haladva 14 másodperc alatt végez az átalakulással az autó.

Az Assetto Fiorano-kivitelhez Michelin Pilot Sport Cup2-es gumiabroncsok járnak

A nyitható tető és a karosszéria-merevítések miatt a kupéhoz képest 70 kilogrammal nő a saját tömeg, ami érinti a menetteljesítmény-adatokat is, de nem valószínű, hogy sokan panaszkodnak majd a 2,9 másodpercre nyúlt 0–100 kilométeres sebességre gyorsulásra, vagy a 7,6 másodpercig tartó 0–200 kilométeres sprintre. A csúcssebesség 330 kilométer óránként – elektromos módban 135 kilométer az elérhető maximum.

A 7,45 kilowattóra kapacitású akkumulátor 25 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít, de leginkább az önmagában 663 lóerős V6-os biturbót segítő villanymotorok táplálására szolgál. Ugyanazokkal az extrákkal választható a Ferrari 296 Gran Turismo Spider, mint a 296 GTB kupé, tehát itt is van Assetto Fiorano néven könnyített és feszesített sportváltozat.