Bővült a magyar újutópiac 2023 első két hónapjában, 3 százalékkal került több gépkocsi forgalomba, mint egy évvel korábban – derült ki a Datahouse adataiból. Ez több mint 18 ezer új utót jelent a magyar utakon.

Fotó: Szigetváry Zsolt/MTI

Az új rendszámot kapott autók Magyarországon legnagyobb arányban Toyoták voltak, ez szám szerint 2871 autót jelent – írta meg a Totalcar. A japán márkát követte a Volkswagen 1500 gépkocsival és csak a harmadik helyre fért oda a Suzuki 1343 darabbal.

A márkarangsor:

  1. Toyota – 2871
  2. Volkswagen – 1500
  3. Suzuki – 1343
  4. Ford – 1336
  5. Kia – 1298
  6. Dacia – 1123
  7. Skoda – 1109
  8. BMW – 922
  9. Hyundai – 721
  10. Mercedes – 714

Meglepő hírek érkeztek a hazai használtautó-piacról

Fölpörgött a használt autók forgalma az év elején – derült ki a DataHouse adataiból. Januárban 69 ezer használt autót adtak át, ez 3,7 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az adat a tavalyi év végéhez képest is élénkülésnek számít, amikor visszaesés volt tapasztalható a használtautó-kereskedésekben.

Az egyes márkák piaci részesedésének növekedése lapján azt lehet látni, hogy a Toyota terjedt a legnagyobb mértékben. A forgalomba helyezések között 16 százalékos a Toyota részaránya. Ez azt jelenti, hogy minden 6. útra kerülő autót a japán márka adta. Ezen a listán a második a Dacia, aminek 6,2 százalékos volt a piaci részesedése januárban és februárban, ami 1,8 százalékos növekedést jelent. A dobogó legalsó fokán a Volkswagen áll, ami 1,5 százalékkal nőtt a forgalomba helyezéseknél a piaci részesedése.