Ellentétben a kínai konkurenciától tartó nyugati autógyárakkal, a német autóipari beszállítók szívesen veszik a kínai elektromos autógyártók európai terjeszkedését, tovább bővítenék velük a Kínában a helyi cégekkel már kialakított együttműködést.

Xinhua Headlines: China rolls out measures to boost economic recovery, confidence(230804) -- BEIJING, Aug. 4, 2023 (Xinhua) -- This photo taken on Feb. 15, 2023 shows a factory of Chinese electric vehicle (EV) maker Li Auto Inc. in Changzhou, east China's Jiangsu Province. (Xinhua/Li Bo) (Photo by Li Bo / XINHUA / Xinhua via AFP)
Fotó: AFP

A kínai gyártók a felhasználói visszajelzések alapján és az ügyfélközpontú hozzáállásuknak köszönhetően lépésről lépésre fogják a járműveket az európai piachoz igazítani

– mondta Stefan Hartung, a Bosch vezérigazgatója a müncheni IAA mobilitási kiállításon a Reuters hírügynökségnek. Szerintük ez végső soron a verseny és a fogyasztók számára kedvező lesz.

Kiakadt a BMW vezérigazgatója

A Brüsszel által elfogadott irányelv értelmében 2035 után csak feltételekkel lehet új, belső égésű motorral hajtott járműveket forgalomba helyezni az Európai Unióban.

A Bosch kínai partnerkapcsolatai közé tartozik a fejlett jármű-elektronikai és navigációs segédrendszerek (ADAS) fejlesztése a kínai BYD elektromosautó- (EV) gyártó vállalat legtöbb modellje számára. Emellett elektromos motorokat fejleszt a luxus EV-gyártó Human Horizons számára, valamint beszállítója a Nio EV-gyártó vállalatnak is.

A kínai EV-gyártók, köztük a BYD, a Nio, a Xpeng és a Leapmotor is megcélozta az európai EV-piacot, ahol az eladások az idei első hét hónapban közel 55 százalékkal emelkedtek, mintegy 820 ezerre, ami az összes autóeladás 13 százaléka.

Kínában az elektromos autók átlagos ára 32 ezer euró alatt volt 2022 első felében, míg Európában 56 ezer euró a Jato Dynamics piackutató vállalat felmérése szerint. Az európai autógyártók ezért is tartanak a kínai elektromos autók inváziójától, mert letörhetik az itteni árakat.

A Continental vezérigazgatója, Nikolai Setzer a Reuters hírügynökségnek adott interjúban annak a meggyőződésének adott hangot, hogy

a kínaiak globális terjeszkedésük keretében üzemeket fognak építeni Európában.

A Continental pedig a helyi technológiai szabványok és előírások ismeretében ebben kiváló partnerük lehet. Kiemelte, hogy van kapacitásuk növelni a termelésüket anélkül, hogy új üzemet kellene építeniük” – mondta.