Átlagosan 52 perc alatt 15 kilométert tettek meg utanként tavaly a wigo felhasználói, azonban az összesen megtett 8 kilométer nem változott az egy évvel korábbihoz képest – derül ki az AutoWallis hétfői közleményéből. A városi forgalomban a Fiat 500 volt a legnépszerűbb autó, míg hosszabb utakra a Peugeot 3008-at választották sokan, amely tavaly debütált a kínálatban.
Ugyancsak tavaly került az autómegosztó flottájába az Opel Corsa is, átlagéletkora 1,2 évre csökkent. A felhasználók száma 2023-ban 30 százalékkal nőtt, így átlépte az utolsó negyedévben a 100 ezret is, miközben
az üzleti felhasználók száma 33 százalékkal, az általuk megtett kilométerek mennyisége pedig 10 százalékkal emelkedett a közlemény szerint.
A szolgáltatás október 24-én újult meg wigo néven. Koralewsky Márk, a wigo carsharing vezérigazgatója szerint az új márka bevezetése még inkább személyre szabott ügyfélélmény biztosítását teszi lehetővé a hazai piacon, továbbá – a felhasználói visszajelzésekre építve – egyebek közt több kedvezményt és rugalmas, automatizált csomagválasztást is biztosít.
A cégvezető szerint egy megosztott autó akár hét-tíz saját használatú járművet is képes kiváltani a városi forgalomban,
ezért kiterjedtebb használatuk egyszerre jelent kevésbé intenzív forgalmat, több parkolóhelyet és kevésbé szennyezett levegőt. A megoldás népszerűsítéséhez a vállalkozás kijelölt parkolók létrehozásával is hozzájárul, jellemzően a nagy fővárosi bevásárlóközpontokban. Mindemellett bővült a szolgáltatási terület is, így az már egyebek közt
- Budakalászon,
- Budaörsön,
- Dunakeszin és
- Érden is elérhető.
Számos nyugat-európai tapasztalat bizonyítja, hogy a rendkívüli rugalmas autómegosztás a közösségi közlekedés egyéb eszközeivel összehangolva képes a leghatékonyabban működni. A városi közlekedési infrastruktúrába történő integrációt még relevánsabbá teszi, hogy minél több pénzbe kerül a saját autó beszerzése és fenntartása, annál inkább költséghatékonnyá válik az autómegosztás.