BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Olyan új autót mutatott be a BYD, ami Magyarországon is biztosan tarolni fog: olcsó és Tesla-gyilkos

A tisztán elektromos szedán hagyományosabb megközelítést alkalmaz, és várhatóan olcsóbb LFP akkumulátort kap. A BYD e7 a Tesla Model 3 közvetlen kihívójának ígérkezik a méretei alapján.

A BYD bemutatta az e7 nevű, középkategóriás vásárlókat célzó, tisztán elektromos szedánt, amely az Ocean termékcsaládba tartozik. Az e7 tengelytávja 2820 milliméter, ami szinte megegyezik a Tesla Model 3 2875 milliméteres értékével. Az új modell 4780 milliméter hosszú, 1900 milliméter széles és 1515 milliméter magas lesz – írja az e-cars.

Chinese Carmaker BYD Shop In Warsaw. A BYD e7 a Tesla Model 3 közvetlen kihívójának ígérkezik a méretei alapján.
A BYD e7 várhatóan olcsóbb LFP akkumulátort kap / Fotó: NurPhoto via AFP

A tisztán elektromos szedán hagyományosabb megközelítést alkalmaz, például a lesüllyesztett ajtókilincsek helyett hagyományosakat használ. A fényszórók és hátsó lámpák osztott kialakításúak, nem pedig a teljes szélességben végigfutó LED-csíkos dizájnt követik. A BYD e7 várhatóan olcsóbb LFP akkumulátort kap.

A végleges hatótávról még nem közöltek adatokat, ahogy a hivatalos megjelenési dátum sem ismert. A kínai piacon elérhető e-sorozat gyakran talál gazdára taxiként vagy megosztott járműként, így az e7 esetében is ez lehet a fő célcsoport.

A lap megjegyzi, hogy az elmúlt időszakban a kínai cég több új modelljével is reflektorfénybe került: elérhető lett a Qin L EV szedán és a Sealion 05 SUV, 17  ezer dollár (6,2 millió forint) alatti áron a kínai piacon. A Yangwang U7, a Han L szedán és a Tang L SUV pedig a luxus- és prémiumkategóriákban célozza a vásárlókat.

Érdemes megemlíteni, hogy a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója tavaly több mint 4,2 millió járművet adott el világszerte, ennek azonban több mint 90 százalékát Kínában. A BYD ugyanakkor futólépésben terjeszkedik. A márka gyártása továbbra is Kínában történik, de a BYD idén októberben elindítja első európai üzemét Magyarországon, míg egy második gyár Törökországban 2026-ban kezdheti meg működését.

Brutális számokat közölt a kínai BYD autóipari vállalat

A BYD idén már csaknem egymillió darab autót értékesített világszerte. A hibrid és elektromos autókat gyártó kínai vállalat ezzel jócskán megelőzte az iparági úttörő Tesla értékesítését. Elon Musk cége Kínában harapófogóba került az erős verseny miatt, Nyugaton pedig magának a milliárdosnak a tettei miatt csökkennek az eladások.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.