Erősen kezdte az ide évet a BYD: az első negyedévben 58 százalékkal nőttek az eladásai a tavalyi év azonos időszakához képest. Az ország legkelendőbb autómárkája márciusban 371 419 személygépkocsit szállított ki, az év első három hónapjában összesen 986 098 darabot – derült ki a kedden közzétett adatokból, amelyeket a Bloomberg szemlézett.
Az összes eladott járműből 416 388 tisztán elektromos volt, a fennmaradó pedig hibrid, mivel a BYD 2022-ben leállította a belső égésű motoros autók gyártását.
Becslések szerint a csak tisztán elektromos autókat gyártó Tesla első negyedéves eladásai 340–377 ezer darab körül alakulhattak, ami visszaesést jelent. A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk politikai szerepvállalása árt az autógyártónak: Európában és az Egyesült Államokban is visszaesett a kereslet a járműveire. Sőt, a vállalat Kínában sem szerepelt jól, ott azonban nem Musk, hanem a BYD által támasztott erős verseny miatt. A Tesla innovációban elaludt, ráadásul a járműveit számos alkalommal kellett visszahívni, a Cybertruckja pedig annyira nem fogyott, hogy csökkenteni kellett az árát.
A kínai autógyártó márciusban számos innovációt mutatott be, köztük az intelligens vezetési technológiát, mégpedig a legtöbb modelljéhez felár nélkül, valamint egy ultragyors töltőrendszert, amely öt perc alatt 400 kilométeres hatótávolságot képes növelni. Ráadásul a kínai cég azt is bejelentette, hogy még idén piacra dobja Európában új modelljét, amely várhatóan a legolcsóbb elektromos autó lesz.
A fentiek tükröződnek a vállalati értékek alakulásában is. Míg a BYD részvényei idén 45 százalékot emelkedtek, addig a Tesla részvényei 36 százalékot zuhantak.
A múlt héten a BYD rekordprofitot és 100 milliárd dollárt meghaladó egész éves bevételt jelentett, amivel a korábbi iparági vezető Teslát is megelőzte. A márciusban eladott 371 419 személygépkocsiból 166 109 darab volt elektromos autó, 205 310 darab pedig plug-in hibrid.
A BYD idei célkitűzései közt szerepel 5,5 millió jármű értékesítése, amelyből előrejelzései szerint 800 ezer mehet exportra, ami a tavalyi korábbi duplája.
Ez azt jelzi, hogy a kínai autógyártó az Európai Unió és az Egyesült Államok által kivetett vámok ellenére is globális értékesítő maradna.
A BYD jelenleg nem szállít autókat az Egyesült Államokba, mivel ott százszázalékos büntetővám sújtja a Kínában gyártott autókat, és tiltott az intelligens vezetési technológia is. A vámháború azonban jól jön a Teslának, Donald Trump végtére is megsegíti a politikai jobbkeze vállalatát.
A Teslától más elektromos autókat gyártó kínai cég is vesz el piaci részesedést. A Xiaomi alig egy éve lépett be az autóiparba, de már negyedmillió járművet értékesített, a következő időszakban pedig ennél is többet akar.
Magyar pofont kapott Elon Musk: a hazai cégek körében sem a Tesla a legnépszerűbb
Másfél ezernél többet vennének támogatással a legnépszerűbb gyártó autóiból. A BYD az első, a Tesla csak a második az e-autó-program keretében pályázó cégek körében az Energiaügyi Minisztérium adatai szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.