Brutális számokat közölt a kínai BYD autóipari vállalat
Erősen kezdte az ide évet a BYD: az első negyedévben 58 százalékkal nőttek az eladásai a tavalyi év azonos időszakához képest. Az ország legkelendőbb autómárkája márciusban 371 419 személygépkocsit szállított ki, az év első három hónapjában összesen 986 098 darabot – derült ki a kedden közzétett adatokból, amelyeket a Bloomberg szemlézett.

Az összes eladott járműből 416 388 tisztán elektromos volt, a fennmaradó pedig hibrid, mivel a BYD 2022-ben leállította a belső égésű motoros autók gyártását.
A BYD és Elon Musk is letörte a Tesla csillagát
Becslések szerint a csak tisztán elektromos autókat gyártó Tesla első negyedéves eladásai 340–377 ezer darab körül alakulhattak, ami visszaesést jelent. A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk politikai szerepvállalása árt az autógyártónak: Európában és az Egyesült Államokban is visszaesett a kereslet a járműveire. Sőt, a vállalat Kínában sem szerepelt jól, ott azonban nem Musk, hanem a BYD által támasztott erős verseny miatt. A Tesla innovációban elaludt, ráadásul a járműveit számos alkalommal kellett visszahívni, a Cybertruckja pedig annyira nem fogyott, hogy csökkenteni kellett az árát.
A kínai autógyártó márciusban számos innovációt mutatott be, köztük az intelligens vezetési technológiát, mégpedig a legtöbb modelljéhez felár nélkül, valamint egy ultragyors töltőrendszert, amely öt perc alatt 400 kilométeres hatótávolságot képes növelni. Ráadásul a kínai cég azt is bejelentette, hogy még idén piacra dobja Európában új modelljét, amely várhatóan a legolcsóbb elektromos autó lesz.
A fentiek tükröződnek a vállalati értékek alakulásában is. Míg a BYD részvényei idén 45 százalékot emelkedtek, addig a Tesla részvényei 36 százalékot zuhantak.
A múlt héten a BYD rekordprofitot és 100 milliárd dollárt meghaladó egész éves bevételt jelentett, amivel a korábbi iparági vezető Teslát is megelőzte. A márciusban eladott 371 419 személygépkocsiból 166 109 darab volt elektromos autó, 205 310 darab pedig plug-in hibrid.
A BYD idei célkitűzései közt szerepel 5,5 millió jármű értékesítése, amelyből előrejelzései szerint 800 ezer mehet exportra, ami a tavalyi korábbi duplája.
Ez azt jelzi, hogy a kínai autógyártó az Európai Unió és az Egyesült Államok által kivetett vámok ellenére is globális értékesítő maradna.
A BYD jelenleg nem szállít autókat az Egyesült Államokba, mivel ott százszázalékos büntetővám sújtja a Kínában gyártott autókat, és tiltott az intelligens vezetési technológia is. A vámháború azonban jól jön a Teslának, Donald Trump végtére is megsegíti a politikai jobbkeze vállalatát.
A Teslától más elektromos autókat gyártó kínai cég is vesz el piaci részesedést. A Xiaomi alig egy éve lépett be az autóiparba, de már negyedmillió járművet értékesített, a következő időszakban pedig ennél is többet akar.
Magyar pofont kapott Elon Musk: a hazai cégek körében sem a Tesla a legnépszerűbb
Másfél ezernél többet vennének támogatással a legnépszerűbb gyártó autóiból. A BYD az első, a Tesla csak a második az e-autó-program keretében pályázó cégek körében az Energiaügyi Minisztérium adatai szerint.


