BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bővül az OBI-hálózat

Október ötödikén nyitja meg kapuit a 11. OBI áruház, ezúttal Kaposvárott, s 2002-ig további három vidéki egységgel bővül a hálózat. A magyar leányvállalat második éve saját erőből finanszírozza beruházásait: így történt az elmúlt év végén nyitott Soroksári úti áruház esetében is.

A nyolcvan alkalmazottat foglalkoztató, 8,5 ezer négyzetméteres kaposvári áruházban külön hangsúlyt kapott a kertészet, amely a bel-, kültéri és üvegházi területekkel együtt csaknem 3000 négyzetmétert foglal el. A magyar leányvállalat ügyvezető igazgatója, Herendi Mária lapunk kérdésére rámutatott arra, hogy egy barkácsáruház össze sem vethető az egykori ezermesterboltokkal, hiszen nem csak az építkezők, illetve a hobbiból fúró-faragók kiszolgálására szolgál, hanem az életminőség és a vásárlási szokások változásával egyre inkább előtérbe kerül a belsőépítészeti és a lakótér-dekorációs profil.

Ilyen szempontból tehát az ilyen szakáruházak előtt nagy jövő áll, nem is beszélve arról, hogy vannak olyan megyék, ahol egyetlen barkácsáruház sincs.

A cég magyarországi tervei hosszú távra szólnak, s csupán a május elsején kezdődő következő üzleti évben három, a kaposvárihoz hasonló méretű egység épül.

Az OBI kínálatának mintegy 30 százaléka magyar eredetű termék, és olyan is akad közöttük, mint például a Prodax villanykapcsolói és konnektorjai, amelyek már a németországi OBI-hálózatban is kaphatók.

Az OBI éppen 30 éve vezette be a franchise-rendszert Németországban, s arra törekszik, hogy régiónkban is elterjessze. Eddig azonban csupán Csehországban járt sikerrel, ahol már két ilyen jellegű áruháza van. Magyarországon mind ez idáig olyan befektetők jelentkeztek, amelyek rövid távú megtérülésben gondolkodtak, márpedig egy 2 ezer négyzetméter eladóterű áruházhoz közel egymilliárd forintra van szükség. A pénzintézetek ugyanakkor nem nyújtanak hosszú távú hitelt, másrészt a kereskedelemben nem lehet öt év alatt egymilliárdot kitermelni.

Az esetleges tőkeerős vállalkozások jelentkezése esetén is megfontoltan kell dönteni -- mondta Herendi Mária --, hiszen a franchise-adó jó hírét kell mindenáron megőrizni. Példaként említette a Globex hat évvel ezelőtti jelentkezését, amelyet elutasított a társaság.

Az OBI áruházak forgalma

1996: 4,08 milliárd Ft

1997: 8,91 milliárd Ft

1998: 14,60 milliárd Ft

1999: 18,00 milliárd Ft

Forrás: OBI Magyarország

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.