BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mi lesz a kelet-európai cégekkel

A General Motors és a FIAT tárgyalásokat kezdett a dél-koreai Daewoo Motorral. A hírek szerint az idén szövetségre lépett két autóipari társaság "tokkal-vonóval" megvenné a dél-koreai céget, de a kelet-európai leányvállalatok állítólag nem érdeklik.

Az osztrák kormány reméli és támogatja, hogy minél hamarabb dátumot tűzzenek ki a legfelkészültebb tagjelöltekkel folytatott tárgyalások befejezésére -- válaszolta lapunk kérdésére a bécsi külügyminisztérium egyik szóvivője. Mint arról beszámoltunk, a jövő év első felének soros EU-elnökségét adó svéd kormány a szervezet bővítését nevezte meg majdani első számú prioritásának. A stockholmi külügyi tárca ennek jegyében szeretné elérni, hogy a legfelkészültebb tagjelöltek 2001. július végéig céldátumot kapjanak a csatlakozási tárgyalások lezárására.



A tervek szerint a General Motors 50, a FIAT 20 százalékos részesedést venne a Daewoo Motorban, a fennmaradó részt a hitelezők és más érintettek között osztanák el -- számol be a Financial Times Deutschland. A lap információi szerint a GM--FIAT páros 2--3 milliárd dollár közötti összeget kínál a Daewooért, míg júniusban -- amikor meghirdették a dél-koreai autógyár aukcióját -- még 4 milliárdot adtak volna érte, azóta azonban tovább romlott a dél-koreai konszern anyagi helyzete. Ismeretes, hogy miután az amerikai Ford szeptember közepén visszalépett -- bár már kizárólagos vevőként tárgyaltak vele --, és később a DaimlerChrysler és a Hyundai Motor konzorciuma is jelezte, hogy nem érdekli már a Daewoo, az egyetlen lehetséges vevőjelölt a GM--FIAT páros maradt. A Ford júniusban nyert exkluzív tárgyalási jogot a dél-koreai konszern megvételére; 6,9 milliárd dolláros induló ajánlatával előzőleg maga mögé utasította az amerikai GM-et, valamint a Hyundai és a DaimlerChrysler konzorciumát. A Ford végül azzal az indoklással állt el az üzlettől, hogy részvényeseinek nem lenne jó üzlet a Daewoo Motors megvásárlása.



A hírrel összefüggésben a németországi lap felveti a kérdést, hogy mi lesz a Daewoo kelet-európai érdekeltségeivel. A hírek szerint a GM--FIAT ezekért nem igazán lelkesedik, mert a térségben már van elegendő gyártókapacitása. A Daewoonak a lengyelországi és a romániai üzem mellett még Üzbegisztánban van érdekeltsége, ezek az egységek azonban a híresztelésekkel ellentétben inkább hátráltatják, mint elősegítik a dél-koreai autógyár eladását. Ezzel összefüggésben a német lap idézi a Ford egyik igazgatóját, aki elmondta: eredetileg arra számítottak, hogy ezek az érdekeltségek a konszern erősségei, menet közben azonban kiderült, éppen fordított a helyzet. A kelet-európai Daewoo leányvállalatok ugyanis hosszú távra elkötelezték magukat a helyi kormányokkal szemben jelentős beruházások megvalósítására. A Fordéhoz hasonló következtetésre jutott a DaimlerChrysler is.



Az új vásárló kiválasztásáig a Daewoo Motor hitelezői további pénzeket juttatnak az autógyártónak, ennek összege azonban egyelőre még nem ismeretes. A társaság 2,1 ezer milliárd von (1,88 milliárd dollár) friss kölcsönt kapott működési kiadásaira, amióta tavaly augusztusban beindult a szerkezetátalakítási program. Az anyavállalat, a Daewoo-csoport irányítását tavaly vették át a hitelező bankok, miután a társaság a 70 milliárd dolláros tartozás (26 milliárd dollár aktíva mellett) terhe alatt összeomlott. (Az autógyár tavalyi bevétele 5 milliárd, vesztesége pedig 3,9 milliárd dollárt tett ki. Évente 2 millió autót gyárt Lengyelországtól a Fülöp-szigetekig sok külföldi telephelyen).


A GM és a FIAT a Daewoo megvételéről tárgyal A General Motors és a FIAT tárgyalásokat kezdett a dél-koreai Daewoo Motorral. A hírek szerint az idén szövetségre lépett két autóipari társaság "tokkal-vonóval" megvenné a dél-koreai céget, de a kelet-európai leányvállalatok állítólag nem érdeklik. VG-összefoglaló-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.