Magyarországon elsőként fog elektronikus kereskedelembe tévétársaság, mely tervei szerint a jövőben fontos bevételi forrása lehet. Talán nem véletlen, hogy kis nézettségű rétegcsatorna vág bele először az e-businessbe: a kevesebb néző miatt reklámbevételei sem tetemesek, ezért aztán könnyebben mozdulnak az új lehetőségek irányába. Tematikus adó esetén pedig adva vannak a profilhoz kapcsolódó árucikkek, amelyeket a közönségük szívesen vásárol.
A Minimax nevű gyerekcsatorna külön weboldalt hozott létre, ahol az adó nevét viselő virtuális áruházban lehessen megrendelni a kínálatban szereplő árucikkeket. A kezdetekkor még nem számítanak óriási forgalomra -- mondta a Blue Notes Rt. marketingigazgatója, Kökényesi Imre --, inkább hosszabb távon, a lakossági internet-hozzáférés bővülése folytán kívánnak profitálni a most induló e-kereskedelemből.
Előzetes piackutatást ezért nem is végeztek, bár a felmérések szerint a Sulinet programnak köszönhetően a Minimax célközönségét alkotó gyerekek használják a legtöbbet az internetet, akik rajzfilmekkel kapcsolatos termékek közül választhatnak a kábeladó honlapjáról. Olcsóbb és kényelmesebb lesz a világhálón vásárolni -- véli Kökényesi Imre, aki hozátette, hogy a kiválasztott termékeket 72 órán belül házhoz szállítják.
A cég kísérleti adást sugárzó új csatornáját, a Musicmaxot a jövő év első negyedére szintén alkalmassá teszik az e-kereskedelemre, a "testvércsatorna" által kitaposott úton haladva. Később hanganyagok MP3-as letöltését is lehetővé kívánják tenni, de az ehhez szükséges háttér megteremtése jórészt az adón kívüli tényezőkön múlik (az elektronikus aláírásról szóló törvény megalkotása, biztonságos banki tranzakciók).
A Magyarországon fogható negyedik zenecsatornaként megjelenő Musicmax nem kíván a meglévő három vetélytársa lenni, mivel minden korcsoport számára készít műsorokat -- mondta a kábeladó értékesítési igazgatója, Matuska Anikó, hozzátéve, hogy míg a többi zeneadót szinte csak a fiatalok nézik, addig a Musicmax az időseknek is sugároz műsort.
Jelenleg különböző kábeltársaságokkal folytatnak tárgyalásokat az új adó terjesztéséről. A cég vezetői szeretnék elérni, hogy rövid időn belül 600 ezer háztartásban fogható legyen a csatorna, majd később országosan 35-40 százalék lefedettséget elérni. Az elektronikus kereskedelem mellett reklámokból, illetve előfizetési díjakból származna bevétele az új kábeltévének.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.