BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

E-kereskedő kábeltévé

A tesztelések után ma indítja be -- a hazai tévépiacon először -- a csatornához kapcsolódó termékek elektronikus kereskedelmű forgalmazását a Minimax csatorna. Az egyelőre kísérleti adást sugárzó "testvéradó", a Musicmax is hasonló módon próbál bevételekre szert tenni.

Magyarországon elsőként fog elektronikus kereskedelembe tévétársaság, mely tervei szerint a jövőben fontos bevételi forrása lehet. Talán nem véletlen, hogy kis nézettségű rétegcsatorna vág bele először az e-businessbe: a kevesebb néző miatt reklámbevételei sem tetemesek, ezért aztán könnyebben mozdulnak az új lehetőségek irányába. Tematikus adó esetén pedig adva vannak a profilhoz kapcsolódó árucikkek, amelyeket a közönségük szívesen vásárol.
A Minimax nevű gyerekcsatorna külön weboldalt hozott létre, ahol az adó nevét viselő virtuális áruházban lehessen megrendelni a kínálatban szereplő árucikkeket. A kezdetekkor még nem számítanak óriási forgalomra -- mondta a Blue Notes Rt. marketingigazgatója, Kökényesi Imre --, inkább hosszabb távon, a lakossági internet-hozzáférés bővülése folytán kívánnak profitálni a most induló e-kereskedelemből.
Előzetes piackutatást ezért nem is végeztek, bár a felmérések szerint a Sulinet programnak köszönhetően a Minimax célközönségét alkotó gyerekek használják a legtöbbet az internetet, akik rajzfilmekkel kapcsolatos termékek közül választhatnak a kábeladó honlapjáról. Olcsóbb és kényelmesebb lesz a világhálón vásárolni -- véli Kökényesi Imre, aki hozátette, hogy a kiválasztott termékeket 72 órán belül házhoz szállítják.
A cég kísérleti adást sugárzó új csatornáját, a Musicmaxot a jövő év első negyedére szintén alkalmassá teszik az e-kereskedelemre, a "testvércsatorna" által kitaposott úton haladva. Később hanganyagok MP3-as letöltését is lehetővé kívánják tenni, de az ehhez szükséges háttér megteremtése jórészt az adón kívüli tényezőkön múlik (az elektronikus aláírásról szóló törvény megalkotása, biztonságos banki tranzakciók).
A Magyarországon fogható negyedik zenecsatornaként megjelenő Musicmax nem kíván a meglévő három vetélytársa lenni, mivel minden korcsoport számára készít műsorokat -- mondta a kábeladó értékesítési igazgatója, Matuska Anikó, hozzátéve, hogy míg a többi zeneadót szinte csak a fiatalok nézik, addig a Musicmax az időseknek is sugároz műsort.
Jelenleg különböző kábeltársaságokkal folytatnak tárgyalásokat az új adó terjesztéséről. A cég vezetői szeretnék elérni, hogy rövid időn belül 600 ezer háztartásban fogható legyen a csatorna, majd később országosan 35-40 százalék lefedettséget elérni. Az elektronikus kereskedelem mellett reklámokból, illetve előfizetési díjakból származna bevétele az új kábeltévének.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.