BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyar start Horvátországban

A tervekkel szemben egyelőre nem épít áruházat Budakalászon a Metro, s a szombathelyi beruházás is fél évet csúszik. A Metro Holding Hungary ugyanakkor elnyerte a jogot az anyacégtől a horvátországi hálózat létrehozására.

Ma még senki sem tudja, lesz-e, és ha igen, mikor Metro áruház Budakalászon, mert a beruházó és az illetékes hatóságok nem értettek egyet a környező úthálózat fejlesztésével kapcsolatban. Az eredménytelen népszavazások után júniusban a helyi képviselő-testület engedélyezte a Metro áruház felépítését. A munka mégsem kezdődhetett meg, mert akkor még nem volt jóváhagyva a részletes szabályozási terv.
Jaross Tamás, a Metro Holding Hungary (MHH) vezérigazgatója lapunknak elmondta, hogy a Pest Megyei Közútkezelő Kht. és a közúti főfelügyelet hosszú távon -- az M0-s autóút építésének függvényében -- felüljáró építését javasolta a Szentendrei úton. A budakalászi önkormányzat azonban augusztus 28-i határozatában már rövid távra is ezt írta elő. A Metro viszont addig nem kezd a beruházáshoz, amíg nincs kijelölve a tervezett M0-s autópálya nyomvonala. Annak érdekében, hogy csökkenjen a Szentendrei és a Budakalászra vezető út elágazásánál a mindennapos torlódás, kétsávos körforgalom építésére tett ajánlatot. Miután a frontok megmerevedtek, a beruházás el sem kezdődött, s közben lejárt az építési telek vásárlására az opciós szerződés.
"Ha tehát az illetékesek elfogadnák is a csomóponttal kapcsolatos átmeneti megoldásunkat, új tárgyalásokra lesz szükség telekügyben. Szerencsére több ajánlattal is rendelkezünk, miközben az ingatlanárak megtorpantak" -- vázolja a lehetőségeket Jaross Tamás.
A szombathelyi Metro áruház az eredeti terv szerint november végére készült volna el, hogy még a karácsonyi vásár előtt megnyílhasson. Ám a terület régészeti feltárása miatt a vállalat kénytelen volt módosítani a határidőt. A régészek december 22-ig fejezik be a Metro által 5 millió forinttal támogatott feltárást, a kétmilliárdos beruházás pedig várhatóan májusra készül el.
Nagy eredménynek számít ugyanakkor, hogy a magyar vállalat kapta az anyacégtől a megbízást a Metro horvátországi hálózata kiépítésére. A munkára szintén pályázó osztrák Metróval szemben azért választotta a tulajdonos az MHH-t, mert már volt egy kiváló referenciája: a bulgáriai hálózat kialakítása. 1999 márciusában egyszerre nyitotta meg kapuit Szófiában és Plovdivban az első két Metro, amelyek kivitelezésében több magyar vállalat kapott jelentős szerepet.
Az első két horvátországi Metro áruház -- nettó 10, illetve 6,5 ezer négyzetméteren -- Zágrábban és Rijekában nyílik jövőre, 2002-ben pedig további három egységet adnak át Splitben, Eszéken és ismét Zágrábban.
A MHH közvetítésével a Metro bolgár, valamint a Makro néven futó lengyel és cseh áruházaiban lehet magyar -- elsősorban élelmiszer-ipari -- termékeket kapni. A tervek szerint Horvátországba is szállítanak majd a magyar élelmiszer-ipari cégek. A társaság a maga nemében minden térségbeli országban piacvezető -- közölte Jaross Tamás.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.