BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Márciusig elkelhet a Malév

A privatizációra és a szövetségi csatlakozásra való felkészülés jegyében a Malév Rt. "Stabilizáció és csatlakozás" elnevezésű akciótervet készített -- jelentették be a légitársaság sajtótájékoztatóján. Ezek végrehajtásával a cég alkalmassá válhat a tőzsdére menetelre is.

A Malév Rt. feszített privatizációs programja jól halad -- mondta Szarvas Ferenc, a légitársaság igazgatóságának elnöke. A kormány augusztusban döntött a privatizációs stratégiáról. Több nemzetközi szövetség is érdeklődik a Malév Rt. iránt, ezeket azonban Szarvas Ferenc nem nevezte meg.
Az érdeklődők átvilágítási, tájékozódási lehetőséget kaptak. Ajánlataikat januárban kell megtenniük, márciusra pedig elkelhet a Malév.
A társaság 50 százaléka plusz egy szavazatnyi hányada marad tartós nemzeti tulajdonban, ebből 25 százalék plusz egy szavazat a tartós állami tulajdon. A privatizáció mostani, első lépése tőkeemeléssel is párosul. Az igazgatóság elnöke a második fázisban támogatná a Malév tőzsdére vitelét. Erre 2003-tól lát esélyt -- mondta lapunk érdeklődésére. A jövő évi privatizáció és a szövetséghez való csatlakozás eredményei ugyanis 2002-re érhetnek be. A tőzsdére vitel pedig a kormánytól és a leendő patnertől függ.
Szarvas Ferenc cáfolta, hogy a Malév korábbi vezérigazgatója a létszámleépítés miatt távozott volna. A Malév elfogadott idei üzleti tervében 439 fős létszámcsökkenés szerepelt. Ez a nyitó és záró létszám közötti különbség. A munkaügyi központban 300 elbocsátást jelentettek be (eddig 90-et valósítottak meg), mivel a természetes fogyással és a tevékenységek kiszervezésével is számoltak.
A Malév akcióterve rövid távon a stabilizációt, hosszú távon a csatlakozást célozza -- közölte Antal Erzsébet vezérigazgató. A stabilizációtól több milliárd forintos költségmegtakarítást várnak. Az erről készült program gazdasági része tartalmazza az alaptevékenységre koncentrálást, az ezen kívüli tevékenységek további kiszervezését, valamint a veszteséges járatok felülvizsgálatást.
A vezérigazgató szerint ellentmondásos a Malév helyzete. Az első kilenc hónap utaslétszáma 9,7 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakáét, miközben az EU-tagállamok légitársaságainak átlaga 8,1 százalék volt. Kapacitáskihasználtsága 1,1 százalékkal, 63,9 százalékra nőtt. Ám az üzemanyagár növekedése és a dollár-euró árfolyam alakulása kedvezőtlenül érinti a Malévet. Így a piaci növekedés ellenére a cég üzemi szinten veszteséges lesz az idén is. Az eddig eltelt háromnegyed évi adatokat azonban nem közölte.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.