A német posta három éve kezdte meg a felkészülést a magánosításra. Nagyszabású felvásárlásba kezdett, hogy jelezze a befektetőknek: globális méretekben is meghatározó pozíciókra tör. Az ambiciózus vezérigazgató, Klaus Zumwinkel vezényletével az elmúlt három évben 8 milliárd eurót költöttek üzletszerzésre. 37 céget vásároltak fel az express fuvarozás, a légi teherszállítás vagy a csomagszállítás területéről. Többek között "lenyeltek" három amerikai vállalatot, és többségi részesedést szereztek a belgiumi székhelyű DHL International társaságban. Mindennek eredményeként a bevételeket tekintve már csak az amerikai posta, a US Postal Service előzi meg a német postát.
Az idén több mint 30 milliárd euró bevételre számít a Deutsche Post, ezzel viszont a United Parcel Service-t már maga mögé utasítaná. Kérdés, az ügyfelek mit éreznek majd meg a nagy változásokból. Az International Herald Tribune szerint egyelőre valószínűleg semmit, hiszen betérvén valamelyik német postahivatalba, "vélhetőleg ugyanazt az unott, mogorva hivatalnokot találják majd ott, csúcsidőben ugyanúgy kígyóznak majd a sorok, s egyelőre a bélyeg sem lesz olcsóbb". Németországban egy normál levelet 1,10 márkáért visznek el, ami a társaság szerint munkájuk hatékonyságának fokmérője: a feladott levelek 95 százaléka már másnap célba ér. S egyelőre a lázas akvizíció sem érezteti hatását a mindennapokban, hiszen a Deutsche Post bevételeinek 75 százaléka a hagyományos levélforgalomból származik.
Magánosításával valószínűleg módosul ez az arány, mégpedig az új szolgáltatások javára, s a folyamatot a posta további privatizálása gyorsítja majd. Ám a hétfői első nyilvános kibocsátás kissé vegyesre sikeredett. Az idei legnagyobb, 6,6 milliárd eurós kibocsátásban egyenként 21 eurósra árazott részvények egy időre a pénteken rögzített kibocsátási ár alá süllyedtek, mivel a vártnál magasabb árazással elégedetlen kisbefektetők közül sokan megszabadultak a papírtól. Kora délutánra azonban az erős intézményi kereslet hatására csaknem 1 milliárd eurós forgalomban 21,89 euróra -- a kibocsátási árnál 4 százalékkal magasabbra -- erősödött a postai papír ára.
A kisbefektetők Németországban és külföldön 450 millió, az intézményi befektetők 1,75 milliárd részvényt jegyeztek a kibocsátás során, a túljegyzés nyolcszoros volt, a kibocsátási ár 23,4 milliárd euróra értékelte a vállalatot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.