BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nőhet a márkás italok forgalma

A márkás italok forgalmának háromszorosára növelését remélik az ország uniós belépése után a négy éve alakult Allied Domecq Hungary (ADH) Kft.-nél -- mondta lapunknak Singlár Tamás, a cég ügyvezető igazgatója. A röviditalok importjára szakosodott cég tavalyi 2,44 milliárd forintos árbevétele 40 százalékkal, 222 millió forint adózás előtti eredménye 12 százalékkal haladta meg az előző évit.

Az idei háromnegyed évi forgalom szerint 2000-ben is jelentősen növeli az égetett szeszes italokból származó bevételét az ADH Kft. Az Allied Domecq Plc. 1996-ban 100 százalékos részesedéssel alapított magyarországi leányvállalata tavaly 2,44 milliárd forintos árbevételt és 222 millió forint adózás előtti nyereséget ért el.
A magyar cég 26-féle márkás ital kizárólagos hazai forgalmazója. Ilyen például a Ballantine''s, a Teacher''s, a Long John skót whisky, a Finlandia vodka, a Courvoisier konyak, a Beefeater gin vagy a Kahlua kávélikőr. Singlár elmondta, hogy vezértermékeik whiskyk, ezekből Magyarországon piacvezetők. Felmérésük szerint a magyar rövidital-behozatalban a whisky aránya a 1990-es évek közepén 33 százalékos volt, ez mostanra 42 százalékosra növekedett, és 1999-ben ennek 40 százalékát társaságuk forgalmazta. A céget a Diego-Zwack követi mintegy 20 százalékos részesedéssel, a többin a Seagram, a Heinemann, a Baccardi-Martini, a PR Hungari és a Bols-Prémium cég, illetve márka osztozik.
A magyarországi palackozott röviditalpiacon évente mintegy 9 millió karton (12 palack x 0,75 liter) márkás szeszes italt értékesítenek. Singlár Tamás szerint ebből mindössze félmillió a nemzetközi márkák aránya és 95 százalékos a helyi termékeké. Ezzel szemben az európai országok gyakorlatában 70 százalék az import és 30 a helyi márkák aránya.
Ennek ismeretébem is bíznak abban, hogy Magyarország uniós csatlakozása után néhány éven belül jelentősen megnő a külföldi márkák behozatala. Portugália, Spanyol- és Görögország példáját említette, ahol a belépés után háromszor nagyobb lett e termékkör forgalma. Az eddiginél is jelentékenyebb felfutásnak ugyanis több olyan akadályát látják, amelyek kedvezőbbre fordulhatnak. Ilyen, hogy jelenleg 68 százalékos importvám és szintén magas jövedéki adó terheli e termékeket. Ezen kívül most még azért is kisebb e világmárkák iránti ígény, mivel meglehetősen alacsony a fizetőképes kereslet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.