Az idei háromnegyed évi forgalom szerint 2000-ben is jelentősen növeli az égetett szeszes italokból származó bevételét az ADH Kft. Az Allied Domecq Plc. 1996-ban 100 százalékos részesedéssel alapított magyarországi leányvállalata tavaly 2,44 milliárd forintos árbevételt és 222 millió forint adózás előtti nyereséget ért el.
A magyar cég 26-féle márkás ital kizárólagos hazai forgalmazója. Ilyen például a Ballantine''s, a Teacher''s, a Long John skót whisky, a Finlandia vodka, a Courvoisier konyak, a Beefeater gin vagy a Kahlua kávélikőr. Singlár elmondta, hogy vezértermékeik whiskyk, ezekből Magyarországon piacvezetők. Felmérésük szerint a magyar rövidital-behozatalban a whisky aránya a 1990-es évek közepén 33 százalékos volt, ez mostanra 42 százalékosra növekedett, és 1999-ben ennek 40 százalékát társaságuk forgalmazta. A céget a Diego-Zwack követi mintegy 20 százalékos részesedéssel, a többin a Seagram, a Heinemann, a Baccardi-Martini, a PR Hungari és a Bols-Prémium cég, illetve márka osztozik.
A magyarországi palackozott röviditalpiacon évente mintegy 9 millió karton (12 palack x 0,75 liter) márkás szeszes italt értékesítenek. Singlár Tamás szerint ebből mindössze félmillió a nemzetközi márkák aránya és 95 százalékos a helyi termékeké. Ezzel szemben az európai országok gyakorlatában 70 százalék az és 30 a helyi márkák aránya.
Ennek ismeretébem is bíznak abban, hogy Magyarország uniós csatlakozása után néhány éven belül jelentősen megnő a külföldi márkák behozatala. Portugália, Spanyol- és Görögország példáját említette, ahol a belépés után háromszor nagyobb lett e termékkör forgalma. Az eddiginél is jelentékenyebb felfutásnak ugyanis több olyan akadályát látják, amelyek kedvezőbbre fordulhatnak. Ilyen, hogy jelenleg 68 százalékos importvám és szintén magas jövedéki terheli e termékeket. Ezen kívül most még azért is kisebb e világmárkák iránti ígény, mivel meglehetősen alacsony a fizetőképes kereslet.