A Ferihegyi repülőtér 2A és 2B termináljának évi kapacitása együttesen 5,5 millió utas. Az idei forgalmuk várhatóan meghaladja a 4,8 milliót. Az utasforgalomnak az utóbbi évek tízszázalékos növekedésésvel számolva a két terminál már 2002-2003-ban is csak kényelmetlenségekkel képes kiszolgálni az utasokat. Sürgősen dönteni kellene tehát az új, 2C terminálról, ki és miből valósítja meg a mintegy 200 millió dolláros beruházást.
Az előzetes elképzelések szerint az új terminál kapacitásának akkorának kellene lennie, mint a jelenlegi 2A és 2B együttesen, és a Malév, illetve stratégia partnerei használnák. Ennek megfelelően átszállóterminálként alakítanák ki.
A kritikus nyári forgalomban a charterek lebonyolításával segíthetne az utasforgalomból már több éve kivont 1-es terminál reaktiválása. Újra üzembe állításához legalább egy évre és 1-2 milliárd forintra lenne szükség.
Az új terminál megvalósításához -- a megbízott igazgató szerint -- 2-2,5 évre lenne szükség. Az ünnepélyes átadásának tegnap kétéves születésnapját ünneplő 2B terminál 18 hónap alatti elkészültét feszítettnek nevezte Somogyi-Tóth Gábor. Ennek ellenére az épület mindenféle biztonságtechnikai előírásnak megfelel -- tette hozzá.
A végső teljesítésről szóló jegyzőkönyv aláírása -- bár voltak ellenzői -- jogszerűnek bizonyult -- mondta Somogyi-Tóth. Ez nem tartalmazta a garanciális feladatokat, és a terminálon minden, a szerződésben foglalt munkát elvégeztek. A közlekedési minisztérium által elrendelt vizsgálatok is bebizonyították, hogy az épület megfelel a nemzetközi előírásoknak, és a sokak által elhamarkodottnak minősített átvétel nem okozott anyagi kárt.
Vértes Sándor, az LRI gazdasági igazgatóhelyettese elmondta, hogy az igazgatóság idei bevétele várhatóan eléri a 29 milliárd forintot, ami négymilliárddal haladja meg a tavalyit. Ehhez a vállalkozások mintegy ötmilliárd forinttal járulnak hozzá.
A tájékoztatón elhangzott, hogy az LRI gazdasági társasággá való átalakításának előkészítéseként a közelmúltban új szervezeti és működési szabályzat lépett életbe. A versenyszférához tartozó tevékenységek rt.-be szervezése a kormányhatározat szerinti 2000. december 31-i határidőig már nem valósul meg. Az átalakítás az LRI szerint két fázisban mehet csak végbe, és minimum egy évet vesz igénybe.
Lapunk kérdésére a megbízott igazgató elmondta, hogy a repülőtér és a belváros között tervezett gyorsvasút megvalósíthatósági tanulmányát december közepére készítik el a MÁV Rt. és a beruházó TriGránit Rt. szakemberei. Az elképzelések szerint a gyorsvasút 20 perc alatt tenné meg a Ferihegy és a Nyugati pályaudvar közötti távolságot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.