A Knorr-Bremse (KB) magyarországi gyára három fő ok miatt volt képes eredeti üzleti tervének túlteljesítésére. Az első: a nyugat-európai konjunktúra változatlanul élénk -- az ipar 370 ezer haszonjárművet bocsátott ki 2000-ben (ez 40 ezerrel haladja meg a korábbi átlagot), márpedig ebben a szegmensben a KB részesedése több mint 50 százalékos. Kisebb mértékben ugyan, de érezhetők a kelet-európai stabilizálódás jelei is -- a konszernen belül Kecskemét felelős ezért a térségért --, így növekvő megrendelések érkeztek a balti államokból, Oroszországból, illetve a balkáni piacról.
Szerepe volt a gyorsulásban annak is, hogy Nürnbergből és Bristolból Magyarországra telepítették át termékek gyártását, noha ezzel kapcsolatban a többi között le kellett küzdeni az eltérő mértékegységek gondját -- sikerült is.
A társaság, mint évek óta, 2000-ben is mintegy 600 millió forintot fordított beruházásokra. Lepsényi István ügyvezető igazgató a gépi és technológiai fejlesztések mellett a számítástechnikai korszerűsítést is hangsúlyozta: a cégnél gyakorlatilag papírmentes irodák működnek. Ma már az összes márkakereskedő elektronikus úton rendel, és a beszállítók egy csoportja is így tartja a kapcsolatot.
A Knorr-Bremse -- a budapesti k+f központot is beleszámítva -- 650 főt alkalmaz. A tavalyi felfutás jelentősebb létszámbővülés nélkül következett be, ez a termelékenység és a hatékonyság növekedését jelenti. Vannak olyan gyártási területek, ahol már folyamatos műszakban dolgoznak a kapacitások jobb kihasználása érdekében.
Az idén lényegében minderre alapozva akarják túlszárnyalni az előző évi eredményeket -- az üzleti terv, a cég történetében először, forintban számítva 10 milliárdon felüli értékesítéssel számol, úgy, hogy újabb 600 milliót szánnak fejlesztésekre is. Az alkalmazottak, szokás szerint, reálbér-növekedésre számíthatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.