BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csendes szerkezetátalakítás

Az idén 30 százalékkal szándékozik növelni árbevételét a Pacific Óceán Kft., amely más konzervgyártókhoz hasonlóan nehezen viselte az orosz pénzügyi válság következményeit. Pribil György ügyvezető igazgató a Világgazdaságnak elmondta: helyzetükön inkább a termékszerkezet jelentős átalakítása, új termékek bevezetése, a racionálisabb gazdálkodás, mintsem a gazdasági körülmények javulása segített.

Az orosz válság okozta veszteséges évek után tavaly már nyereséggel zárt a Pacific Óceán Tartósítóipari Kft. A váci székhelyű társaság 1,5 milliárdos árbevétele után valamivel két százalék fölötti nyereséget ért el 2000-ben, ami az előző évek veszteségei után ismét sikernek számít. Mindezt annak a termékszerkezet-váltásnak köszönheti, amelyet a FÁK-piac elvesztése miatt hajtottak végre -- mondta Pribil György, az egyik legjelentősebb magántulajdonú konzervipari vállalkozás tulajdonos ügyvezető igazgatója.
Az 1990-ben alakult cégnél évekig a gyümölcsitaloké volt a vezető szerep, emellett már korábban is sikereket értek el a házias jellegű gyümölcskonzervek (dzsemek, lekvárok és bébiitalok) gyártásában is.
Az orosz piac okozta évi mintegy 1,2 milliárd forintos árbevételi veszteség, valamint a kommersz gyümölcslevek piacán tapasztalt szinte kíméletlen verseny arra késztette őket, hogy a kisebb mennyiséget felvevő, prémium jellegű gyümölcsitalok piacát célozzák meg. Belátták: a hagyományos italok gyártásában képtelenek felvenni a versenyt a tőkeerős multikkal.
Ennél is fontosabb érv volt, hogy -- a jelentős konzervipari tapasztalatokkal rendelkező szakmai gárdájukkal -- folyamatosan áttérjenek a szintén egyedi áruknak tekinthető, magasabb minőségű gyümölcskonzervek gyártására.
A Pacific öt éve foglalkozik dobozos bébiitalok gyártásával, az első évben négyféle terményből (őszibarack, alma, sütőtök és egyéb hazai alapanyag) gyártott italaikból az első évben egymillió kelt el, tavaly viszont már 6,5 millió. Azóta a választékot is bővítették, a napokban került a boltokba a kilencedik, a sárgabarackból készült bébiital. A termékből -- amelynek élelmezés-egészségügyi elismertetése külföldön különleges tortúrával jár -- tavaly 500 ezer dobozt exportáltak Bulgáriába a Metro-áruházak ottani beszállítójának. Ugyanezen hálózat horvátországi, illetve épülő orosz áruházaiba is elindítják majd az első bébiital-szállítmányokat Vácról. A múlt év végén a Foodapest kiállításon megnyilvánult érdeklődés miatt várható, hogy az idén 50 százalékkal több, vagyis mintegy 9-10 millió doboz bébiitalt gyártanak.
Az eddigi megrendelések mutatják, hogy a tavalyi félmilliós kivitelt megkétszerezhetik, főként, hogy egészen friss a kazahsztáni és a türkmenisztáni érdeklődés iránta. Ezeken a helyeken egyébként képvisletet nyit a Pacific.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.