A VNU lapportfóliójáért fizetendő ár nagyságáról egyelőre megoszlanak a vélemények: értékét 1,2-2,2 milliárd dollár közé várják az elemzők. Egyértelműbb a vélekedés, amikor a vásárlóról van szó, legesélyesebb vevőként ugyanis máris az utóbbi időben növekedési szándékokat jelző Bertelsmannt jelölik meg. A VNU-hoz közel álló, magukat megnevezni nem kívánó szakértőket idézve a Reuters arról számol be, hogy a német médiaóriást -- fogyasztói magazinokra szakosodott lapkiadó vállalatán, a Gruner und Jahron keresztül -- elsősorban kelet-európai pozíciójának megerősítése sarkallhatja a felvásárlásra. A VNU fogyasztói magazinjaival Csehországban és Magyarországon piacvezető, egy magazinkiadó résztulajdonosaként pedig Oroszországban is érdekelt. A Reuters szerint annak ellenére, hogy a kelet-európai régió a VNU-magazinok értékesítéséből származó forgalmának mindössze 8-9 százalékát adja, a csomag e részét vonzóvá tehetik a jól kiaknázható szinergiák és a piacok földrajzi közelsége. A térségben már jelen lévő Bertelsmann nagybani megrendelőként például a nyomdai munkák és a papírbeszerzés terén komoly megtakarításokat érhet el, de a német médiaóriás vételi szándékát acélozhatja az a körülmény is, hogy jól ismeri a VNU vállalati kultúráját, amelytől -- korántsem mellékesen -- saját stílusa sem esik távol. Elemzők szerint a kulturális tényezőknek szerepe lehet a felvásárlásban és a kiadók sikeres további működtetésében, például azáltal, hogy a Bertelsmann hajlandó biztosítani a megszerzett cégek önállóságát. Ami tőkeerejét illeti, a VNU által egyben felkínált csomag megvásárlását az Hachette Filipacchi (a francia Lagardere kiadói üzletága) és az AOL Time Warner szintén megengedhetné magának, e cégek kelet-európai jelenléte azonban elhanyagolható. Elemzők szerint a kockázati tőke érdeklődése sem zárható ki, de mivel az ilyen cégek nem tudnák hasznosítani a szinergiákat, túl magas számukra az ár -- kommentálta a lehetőséget a Rabo Securities elemzője. Szerinte a VNU kizárólagos célja a pénzszerzés. Ha egy pénzügyi befektető 10 százalékkal többet kínál, mindenképpen megkapja a csomagot, annak ellenére, hogy a VNU eredetileg egy kiadói tapasztalattal rendelkező, saját megfogalmazásában "jó ház" vételi ajánlatára számított.
Túl sok idő aligha marad a mérlegelésre: megfigyelők szerint a lehetséges eladási ár minden nappal csökken, mert a gazdaság általános megtorpanása a magazinok jövedelmezőségét alapvetően meghatározó hirdetési piacon is visszaeséshez vezetett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.