A Sony a DVD rohamos terjedésével számol
A Sony magyarországi terjeszkedéséről a gödöllői üzem vezetői lapunknak nem kívántak nyilatkozni. Az anyavállalat közleményéből is csak annyi derül ki, hogy vizsgálják a bővítés tőkeszükségletét és a termelés időzítését. A Sonynak 20-25 százalékos piaci részesedése van az európai DVD-piacon. Az áprilissal kezdődő üzleti évben a tervek szerint az asztali DVD-lejátszók iránti kereslet elérheti a 6,6 millió darabot a kontinensen, a most lezáruló évben 3,5 milliót adtak el.
A Sony Malajziában, Kínában, Mexikóban és Japánban gyárt DVD-lejátszót. A magyar piacra a maláj és a japán termékek kerülnek. Az 1996-ban alapított gödöllői gyár mintegy 750 fős, videokészüléket, monitort, mobiltelefon-akkumulátort és audioberendezést gyárt.
Magyarországon tavaly a Sony képviselőinek becslése szerint mintegy 10 ezer darab asztali DVD-lejátszót adtak el, míg 1999-ben alig 4900-at. A számítógépes DVD-meghajtók kevésbé elterjedt, külön terméknek tekinthetők. Az említett nagyságrendet egyébként a GfK Hungária piackutatói is reálisnak tartják. Felméréseik szerint a DVD-lejátszók piacát a Sony vezeti 43 százalékos részesedéssel, rajta kívül hat-hét ismertebb márka forgalmazza a terméket. A tavalyi tapasztalatok alapján az ismeretlen nevű termékek is jelentős piaci részesedéssel bírnak.
A piacot ismerő kereskedők szerint nagyságrendileg 150 ezer DVD-lemez találhatott gazdára az elmúlt évben. A DVD-lejátszók terjedésével még nem csökken a hagyományos videomagnók iránti érdeklődés.


