Az utóbbi időben a hazai piacon is megnőtt a lóhúsból készült termékek iránti kereslet, ezekből a Zemplénhús Kft.-nél 10-15-félét is gyártanak -- tájékoztatta a Világgazdaságot Goffa Zsolt ügyvezető igazgató. A cégnek egyre több vágólovat ajánlanak fel, s jobban megéri a külföldi behozatal is. Ennek jelentős része -- csontos lóhús formájában -- Lengyelországból érkezik. A Zemplénhús nemrég rátért a turista felvágottak lóhúsos változatának készítésére, de hagyományos lóhústermékei (a szárazkolbász, a Ménes lószalámi csemege és csípős változata) mellett krinolinból, parizerből, virsliből és veronaiból) is többet adnak el.
A piac a korábbinál 10-15 százalékkal többet, mintegy heti 200 mázsát igényel a lóhústermékekből. A jelek szerint azonban ez még nem a felső határ, hiszen Nyugat-Európában az elmúlt egy év alatt 40-50 százalékkal nőtt a lóhúsfogyasztás.
A Zemplénhús Kft. évi 2500-3000 tonna terméket gyárt, a korábbi Borsod Megyei Állatforgalmi és Húsipari Vállalat sátoraljaújhelyi üzemének bázisán jött létre, 120-130 fős. Tavalyi árbevétele 1,2 milliárd forint volt, 18 százalékkal nagyobb az előző évinél. Az idén 1,2-1,3 milliárdot vár. A cég az 1998--99-es időszakot kivéve nyereséges volt.
A Zemplénhúsnál korábban havi 1400-1500 sertést vágtak és dolgoztak fel, de az utóbbi időben ennek csak a felét. Szarvasmarhából megelőzőleg havi 150-160-at vágtak, most ennek is csak a töredékét. Sertésből áruhiányt tapasztaltak, úgy tűnik, mintha az élő sertéseket exportáltak volna a termelők. A belföldi hízókínálatot legföljebb a támogatás újraindítása növeli, enélkül a cég nem tudna érvényesülni a külpiacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.