A Universal Music, a Vivendi lemezkiadója már teszteli saját előfizetéses zeneletöltési rendszerét, amelyet esetleg a Napstertől szintén függetlenedni kívánó Sonyval közösen működtetne. Az AOL Time Warner hasonló fejlesztési elképzeléseket jelzett. Ugyanakkor a Bertelsmann változatlanul a Napsterrel való együttműködésben látja a jövőt. A német médiaóriás javaslata szerint az internetes letöltésre felkínált muzsika nyereségéből a jogtulajdonosok 60 százalékban, az ily módon legalizálódó Napster pedig 40 százalékban részesedne. Mint azt Jean-Marie Messier, a Vivendi Universal vezérigazgatója a Reutersnek elmondta, cége túlságosan nagylelkűnek találja a nyereség felosztásának a Bertelsmann által a lemezgyárak felé képviselt arányait. Ugyanakkor hozzátette, hogy termékeit szívesebben bocsátaná az üzleti tevékenységüket mindenkor és ellenőrzés nélkül is a szerzői jogok teljes tiszteletben tartására alapító partnerek rendelkezésére. A lemezgyárak és más jogtulajdonosok az elmarasztaló ítélettel komoly pozícióelőnybe kerültek a Napsterrel szemben, a Bertelsmann szerint azonban a piac az egykori kalózok kezében van: a Napster már kiépült hálózatával mintegy 60 milliós közönség érhető el egyetlen csatornán. Ennek bekebelezése az elkövetkező öt évben mintegy 30 százalékkal pörgethetné fel a hanghordozók forgalmát, márpedig a Bertelsmann szerint ilyen dinamikus növekedést más eszközzel lehetetlen volna gerjeszteni. Az illegális ingyenzenét szolgáltató portál, amely hazájában az internetezők 14 százalékát érte el rendszeresen, Európában is elsöprő népszerűséget szerzett: Németországban az internetezők több mint 10, Spanyolországban több mint 20, Olaszországban 16, Dániában közel 8, Franciaországban pedig 6-7 százaléka kattintott rendszeresen a jogdíjmentes forrásra.
A Bertelsmann által ajánlott arányok mellett az előfizetéses hozzáférés két tarifán történhetne, az alapszolgáltatás havidíját 3 és 5, az emelt szintűét pedig 6-10 dollárra tervezi a Napster német partnere, amely egyébként az üzleti alku sikere esetén hajlandó elállni a szolgáltatóval szembeni jogdíjkeresetektől. Ezzel lényegében faképnél hagyta a Napstert korábban vele közösen perlő többi hanglemezgyártót. A cég ellen egyéni jogdíjperek is indulnak: az 1988-ban elhunyt énekes lemezfelvételeinek jogait gondozó Roy Orbison Music Co. például több mint egymillió rendbeli jogsértésért tett panaszt.