A Universal Music, a Vivendi lemezkiadója már teszteli saját előfizetéses zeneletöltési rendszerét, amelyet esetleg a Napstertől szintén függetlenedni kívánó Sonyval közösen működtetne. Az AOL Time Warner hasonló fejlesztési elképzeléseket jelzett. Ugyanakkor a Bertelsmann változatlanul a Napsterrel való együttműködésben látja a jövőt. A német médiaóriás javaslata szerint az internetes letöltésre felkínált muzsika nyereségéből a jogtulajdonosok 60 százalékban, az ily módon legalizálódó Napster pedig 40 százalékban részesedne. Mint azt Jean-Marie Messier, a Vivendi Universal vezérigazgatója a Reutersnek elmondta, cége túlságosan nagylelkűnek találja a nyereség felosztásának a Bertelsmann által a lemezgyárak felé képviselt arányait. Ugyanakkor hozzátette, hogy termékeit szívesebben bocsátaná az üzleti tevékenységüket mindenkor és ellenőrzés nélkül is a szerzői jogok teljes tiszteletben tartására alapító partnerek rendelkezésére. A lemezgyárak és más jogtulajdonosok az elmarasztaló ítélettel komoly pozícióelőnybe kerültek a Napsterrel szemben, a Bertelsmann szerint azonban a piac az egykori kalózok kezében van: a Napster már kiépült hálózatával mintegy 60 milliós közönség érhető el egyetlen csatornán. Ennek bekebelezése az elkövetkező öt évben mintegy 30 százalékkal pörgethetné fel a hanghordozók forgalmát, márpedig a Bertelsmann szerint ilyen dinamikus növekedést más eszközzel lehetetlen volna gerjeszteni. Az illegális ingyenzenét szolgáltató portál, amely hazájában az internetezők 14 százalékát érte el rendszeresen, Európában is elsöprő népszerűséget szerzett: Németországban az internetezők több mint 10, Spanyolországban több mint 20, Olaszországban 16, Dániában közel 8, Franciaországban pedig 6-7 százaléka kattintott rendszeresen a jogdíjmentes forrásra.
A Bertelsmann által ajánlott arányok mellett az előfizetéses hozzáférés két tarifán történhetne, az alapszolgáltatás havidíját 3 és 5, az emelt szintűét pedig 6-10 dollárra tervezi a Napster német partnere, amely egyébként az üzleti alku sikere esetén hajlandó elállni a szolgáltatóval szembeni jogdíjkeresetektől. Ezzel lényegében faképnél hagyta a Napstert korábban vele közösen perlő többi hanglemezgyártót. A cég ellen egyéni jogdíjperek is indulnak: az 1988-ban elhunyt énekes lemezfelvételeinek jogait gondozó Roy Orbison Music Co. például több mint egymillió rendbeli jogsértésért tett panaszt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.