A bizonytalan gazdasági helyzetben az Ericssonnak meg kell hoznia a szükséges hatékonyságnövelő intézkedéseket, amelyeknek egyik lehetséges eszköze a leépítés -- tudatta közleményében a cég vezérigazgatója. Kurt Hellstrom reméli, hogy a társaság a megszorítások révén 2002-től 20 milliárd koronát (1,96 milliárd dollárt) tud megtakarítani. A Reuters beszámolója szerint azonban a vállalatvezetésnek más is van a tarsolyában, hiszen az átszervezés nemcsak a veszteséges mobilkészülék-üzletágra, hanem a cég valamennyi részlegére vonatkozik.
A mobilhálózati rendszerek gyártásában világelső, a mobilkészülékek terén a harmadik helyen álló Ericsson két hete újabb profitfigyelmeztetést adott le, e szerint az év első negyedében 4-5 milliárd korona (400-500 millió dollár) vesztesége lesz a mobilüzletágban, holott korábban nullszaldót várt. Tavaly ugyanitt 16,2 milliárd korona (1,67 milliárd dollár) volt a társaság hiánya.
Mint Hellstrom elmondta, a költségcsökkentést jórészt a nem termelő szférában -- adminisztrációban, marketingben, értékesítésben, k+f-ben -- hajtják végre. Ugyanakkor leállítják a mobilgyártást az 1200 fős nagy-britanniai Carltonban és Scunthorpe-ban, s új gazdát keresnek az objektumoknak. Mindezek ellenére a társaság vezetése optimistán ítéli meg a közép- és hosszú távú kilátásokat, sőt az egész távközlési szakma jövőjét.
Derűlátásukat azonban nem támasztja alá, hogy a mobilpiac vezetője, a finn Nokia is 300-400 fős elbocsátásokra kényszerül a komoly üzleti lehetőséget már nem jelentő keskenysávú technológiával foglalkozó részlegében. A társaságnak tavaly 48 százalékkal, 5,7 milliárd euróra nőtt az adózás előtti nyeresége, forgalma pedig 54 százalékkal, 30,4 milliárdra. A cég az átszervezést az év második negyedére tervezi. Az ágazat fejlődését kísérő válságjelenségek más területen is megérintették a Nokiát, mivel a többiekhez hasonlóan a finn cég is olcsóbb országokba helyezi át a termelést: az USA-ból Mexikóba és Dél-Koreába. Ám -- az Ericssontól eltérően -- nem adja ki a kezéből a gyártást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.