Megújulna a Boeing
A közelmúltban sorra hozták nyilvánosságra a tervezettnél kedvezőtlenebb profit-előrejelzéseiket a légitársaságok. A gyengélkedő amerikai gazdaságban az utazások csökkenő számán belül visszaszorulóban van az igazi profitot hozó üzleti utazások aránya is.
A szigorú takarékoskodásra kényszerülő légitársaságok igencsak megfontolnak minden egyes újabb géprendelést, amiért is erős verseny folyik a gyártók között.
A fentieken túl európai versenytársa, az Airbus is szorongatja a Boeinget, melynek a napokban bejelentett költözési elképzelései az újjászületési terv részét képezik.
A versenyképessé válás felé vezető úton a szokásos racionalizálások mellett kisebb felvásárolási tervekről is beszámolt elemzők előtt Phil Condit vezérigazgató. Mint a Reuters idézte, elsősorban pénzügyi szolgáltató cégekről van szó. Emlékeztetett, hogy hasonló felvásárlásokkal született meg néhány éve cége katonai repülőgépgyártó, rakéta-, műhold- és kommunikációs üzletága, kiegészítve hagyományos tevékenységét, a polgári repülőgépgyártást. A folyamat folytatható, hiszen vannak még fehér foltok a cég üzleti palettáján.
A társaság egyébként jelentősen bővítette pénzügyi szolgáltató üzletágát, amikor 1997-ben 16 milliárd dollárért megvásárolta a McDonnell Douglast, addigi versenytársát. Ez utóbbi igen kedvező kamatokkal támogatta vevői repülőgép-beszerzéseit.
Az USA legnagyobb exportőre, a Boeing élvezi leginkább az külföldi eladásainál az amerikai export-import hitelbank hitelgaranciáit. Phil Condit úgy véli, cége csak így kerül az Airbuséhoz hasonló helyzetbe. Tovább is ment: kérte országa kereskedelmi megbízottját, lépjen fel az Airbus ellen, amelynek új gép bevezetéseit állítólag támogatják tulajdonosainak kormányai. Úgy véli, a piacából szép darabot megszerzett európaiak vétettek a Kereskedelmi Világszervezet és más nemzetközi kereskedelmi megállapodások ellen is. Az Airbus illetékesei ennek kapcsán a Boeing fejlesztéseihez kapott NASA- (azaz ezen keresztül állami) támogatásokra emlékeztetnek.