Az atlantai Hartsfield International repülőtér tavaly 915 ezer járatot látott el, és 80,2 millió utast fogadott. Az ezüstérmes a chicagói O''Hara 908 ezer járattal és 72,1 millió utassal, míg a harmadik a Los Angeles-i légikikötő lett 68,5 millióval.
Az utasok számát tekintve Európa egyre jobban szerepel, hiszen a Heathrow 64 millió, a frankfurti reptér 49,4 millió és a párizsi Charles de Gaulle 48,2 millió utassal a negyedik, a hetedik, illetve a nyolcadik. Mindhárom európai légikikötő az átlagot meghaladó ütemben fejlődik. Az európai repülőtereken tavaly 7,9 százalékkal több utast (997 milliót) szolgáltak ki, mint az előző évben, míg az észak-amerikaiaknál (1,4 milliárd fő) csak 3,9 százalékos volt az emelkedés.
Az öreg földrészen több nagyvárosban is sok száz millió eurós fejlesztések fejeződtek be, illetve zajlanak. Tegnap óta fogad az új, 1,7 milliárd euróért fölépített athéni repülőtér, amely része a 2004-es olimpiai felkészülésnek. A német Hochtief által vezetett konzorcium 51 hónap alatt építette föl a korszerű objektumot.
A szófiai repülőtér teljes felújítását várhatóan az ősszel kezdik, a következő hetekben zárul a pályázat. Körülbelül 300-500 millió eurót költenek majd a projektre, s ennek révén kétszer annyi utast (2,5 millió) fogadhatnak majd, mint tavaly. Moszkvában új terminált kap a seremetyjevói nemzetközi repülőtér, ennek alapkövét az év elején rakták le. Münchenben, Frankfurtban és Párizsban évek óta folyamatos építkezések zajlanak. Mindhárom város mellett új terminálok, teherfuvarozási csarnokok, irodaházak és utak épültek-épülnek.
Ferihegy -- az elmúlt évek átlag 4-5 százalékos forgalomnövekedési ütemét feltételezve -- 2004-re eléri 5,5 millió fős kapacitása felső határát, és addigra már állnia kellene a harmadik utasforgalmi épületnek. Az erre vonatkozó döntést azonban hátráltatja, hogy a kormány késlekedik a magyar légi közlekedésben érdekelt cégek és szervezetek átalakításával.