BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Marketingvállalkozásba fog a FIFA

Saját marketingcéget hoz létre a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség (FIFA), miután első számú reklámpartnere, az ISMM/ISL-csoport csődeljárást kért maga ellen egy svájci bíróságon. A sportmarketingcégnek több mint 1 milliárd dollárt kellene a FIFA-nak fizetnie.

Elővigyázatossági okok miatt FIFA Marketing AG néven saját marketingcéget állít fel a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség -- döntött a FIFA szerdára összehívott válságbizottsága. A résztvevők egyetértettek abban is, hogy a FIFA tulajdonában lévő marketingjogokat a fennt említett cégen keresztül a szövetségnek a jövőben közvetlenül kell kiaknáznia. A 2002-es és a 2006-os labdarúgó-világbajnokság televíziós jogairól megállapodtak, hogy ha az ISMM/ISL-csoport nem tudja teljesíteni a szerződésben foglalt kötelezettségeit, a FIFA európai televíziós jogait birtokló német Kirch-csoport -- egy 1996-os szerződés alapján -- az Európán kívüli tévéjogok megvásárlására is elsőbbséget élvez.
Az ISMM/ISL-csoport a 2002-es és a 2006-os labdarúgó-világbajnokságot illetően a FIFA marketing- és Európán kívüli televíziós jogaival rendelkezik. A csoportnak a 2002-es koreai--japán közös rendezésű, valamint a 2006-os labdarúgó-vb Európán kívüli televíziós jogdíjai után 820 millió amerikai dollárt, a reklámjogok értékesítése után pedig további 235 milliót kellene a FIFA-nak kifizetnie. A fizetési kötelezettség alól kibújni vágyó cég csődeljárást kért maga ellen a svájci Zug kanton bíróságán.

Saját marketingcéget hoz létre a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség (FIFA), miután első számú reklámpartnere, az ISMM/ISL-csoport csődeljárást kért maga ellen egy svájci bíróságon. A sportmarketingcégnek több mint 1 milliárd dollárt kellene a FIFA-nak fizetnie. SIMON KRISZTIÁN-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.