Éjfél óta sztrájk a Lufthansánál
Miután kedd este zsákutcába jutottak a Lufthansa és a gépvezetők szakszervezete (Cockpit) közötti bértárgyalások, szerda éjfélkor 24 órás sztrájkot kezdtek a légitársaság pilótái -- jelentette az MTI berlini tudósítója. A Malév a foglalási igények figyelembevételével a düsseldorfi, a müncheni és a frankfurti járatain ma nagyobb gépeket állít üzembe -- mondta a Világgazdaság érdeklődésére Danks Emese szóvivő.
A felek még újabb tárgyalási időpontban sem állapodtak meg. Mind a Lufthansa, mind a Cockpit kész további egyeztetésekre, de ez nem tántorította el a szakszervezetet attól a múlt héten bejelentett szándékától, hogy megállapodás hiányában a pilóták e hét csütörtökén 24 órára beszüntetik a munkát.
Hírek szerint a Cockpit elfogadhatatlannak találta a légitársaság ajánlatát. Ennek értelmében a pilóták az idei évre 10,6 százalékos béremelésben részesültek volna (a németországi infláció 2,6 százalék), ezenfelül kéthavi bért kaptak volna profitrészesedés gyanánt. A következő évekre inflációkövető bérfejlesztést és "változó nyereségrészesedést" helyezett kilátásba a 4200 pilótának a Lufthansa.
A Cockpit kitart eredeti követelése mellett: a pilóták jövedelmének 35 százalékos emelése plusz rögzített arányú részesedés a társaság profitjából. A szakszervezet illetékesei bíznak abban, hogy a béralkuban ők vannak kedvezőbb helyzetben. Egyrészt a Cockpit sztrájkalapja színültig van pénzzel, így nem gond finanszírozni a sztrájkolók bérkiesését. Másrészt a Lufthansánál nagy becsben állnak a pilóták. A nyugdíjazások miatt évi 320 ember fölvételére lenne szükség, de a több ezer jelentkező közül rendre csak mintegy 200-an felelnek meg a szigorú feltételeknek.
A Lufthansa (és leányvállalata, a Condor) pilótáinak május 4-én tartott 12 órás sztrájkja nyomán jelentős káosz alakult ki a németországi repülőtereken. Több mint 300 légi járatot kellett törölni, számtalan külföldi járat csak 6-7 órás késéssel szállt föl. A sztrájk mintegy 30 ezer utasnak okozott kellemetlenséget és idegeskedést.


