BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Furgonnal a neten

Az elektronikus kereskedelem erősödése következtében igencsak megnőtt az érdeklődés a haszongépjárművek iránt, hiszen a neten rendelt árucikkeket furgonokkal szállítják a megrendelőkhöz. A konjunktúrát igyekszik meglovagolni az Opel és a Renault is, közösen kifejlesztett áruszállítójával.

A tavalyi 2,53 milliós haszonjármű-eladás öt százalékkal felülmúlta az előző évit, ezen belül is 20 százalék jutott a 3,5 tonna össztömeg alatti könnyűhaszonjármű kategóriára. (A személyautók európai piaca ezalatt nyolc százalékkal esett.) A konjunktúra hátterében az e-kereskedelem erős fejlődése és a városi áruterítő forgalom fokozódása áll. A néhány egérkattintással on-line rendelt terméket a futár-, expressz- vagy csomagküldő szolgálatok szállítják, amelyek a virágzó e-üzletből profitálnak. Éppen ezért ezek egyre inkább ráállnak a kis küldeményekre és bővítik flottájukat.
Így azután Európában 1996 óta már félmillió ilyen jármű kelt el, s középtávon további, erős növekedés várható.
A nemzetközileg elismert vállalati tanácsadó cég, a Manner-Romberg szerint a csomagküldemények száma Európában a 2000-es 4,9 milliárdról 2003-ig 7,5 milliárdra nő. Ez napi 21 millió, percenként 14 270 csomag. A csomagküldés legnagyobb piaca jelenleg Németország 30 százalékkal, utána Franciaország (24) és Nagy-Britannia (17 százalék) következik. Már a mai számadatok is lenyűgözők. Az Amazon on-line könyvkereskedés német leányvállalata napi 20-50 ezer küldeményt továbbít, a Conrad (elektronika) pedig 25-30 ezret.
Miután számos háztartás még nem kapcsolódott a világhálóra, ennek megtörténte után további forgalomnövekedés várható. A Nielsen/NetRa.tings piackutató szerint a németek 30, az olaszok 26 százalékának van otthoni vagy munkahelyi internet-hozzáférése, s közel hasonló a franciaországi arány, míg Nagy-Britanniában minden harmadik embernek van csatlakozása a hálóra.
Ilyen piaci lehetőségek adják a hátterét az Opel és a Renault közös haszonjármű-fejlesztésének, amely eredményeként a napokban mutatták be a 2,5-2,8 tonna össztömegű Opel Vivaro, Renault Trafic modellt.
Az Opel és a Renault már jóval az autóipar fúziós láza előtt, 1996 decemberében megegyezett az együttműködésről a haszonjárművek területén.
Az összefogás révén az Opel gyorsan létrehozta a korábban hiányzó haszonjármű-kínálatát a 3,5 tonnáig terjedő kategóriában. A stratégia sikerét bizonyítja az 1999 januárjában bemutatott Opel Movano is, amelyből tavaly több mint 17 ezer kelt el, ami 56 százalékos fejlődést jelent 1999-hez képest. Az együttműködés legfrissebb gyümölcse a Trafic/Vivaro, amelynek 35 hónapig tartó kifejlesztésére és a gyártás beindítására összesen 700 millió eurót fordított a két cég, egyenlő részesedéssel.
A Trafic/Vivaro az IBC Vehicles-üzemben, a General Motors leányvállalatánál, az angliai Lutonban készül. Minden más területen -. például a formatervezésben -. közösen kereste a legjobb megoldást a két partner.
A Renault előre akar lépni az ígéretes Nyugat-Európán kívüli könnyűhaszonjármű-piacokon is, ezért új üzemet létesít a brazíliai Ayrton Senna ipari komplexumban. Ez a 2001 végén induló, 50 ezres éves kapacitású gyár kezdetben a Mastert állítja elő. A Kangoo 1999 márciusa óta Marokkóban is készül, valamint a Renault Cordoba üzemében, Argentínában, ahol még mindig gyártják a Trafic előző nemzedékét.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.