Egymilliárd euró fölötti üzleti eredményével a Lufthansa AG tavaly már a negyedik éve volt Európa legnagyobb légicége -- jelentette be Karl-Ludwig Kley, a német csoport pénzügyi vezetője. A csoport tevékenységének minden mutatóját javította: például az előző évinél 7,4 százalékkal több, azaz 47 millió utast szállított, nettó adósságállományát 4,4 százalékkal, másfél milliárd euró alá szorította, nagyobb bevételt és nyereséget ért el (lásd táblázatunkat), a növekedés nagy része az európai, főként a német piacról származik.
A Lufthansa jobban kihasználta kapacitásait, lefaragott költségeiből és tovább ésszerűsítette működését. Tavaly mintegy másfél milliárd eurót költött flottájára, ezen belül 29 új repülőgéppel gyarapodott. Beindította D-Check nevű karbantartási programját, amelynek keretében adott rendszerességgel minden gépet a legapróbb részletekig átvizsgálnak. Ez is hozzájárul a versenyben elért pozíciók megerősítéséhez -- emelte ki Jürgen Weber vezérigazgató.
Folytatódott a csoport áramvonalasítása: eladták az utolsó szállodát és az Amadeusban lévő tulajdonrészt is, ezen felül három egységbe szervezték a 17 informatikai érdekeltséget. Előkészítették az Axel Springer kiadóvállalattal és a Deutsche Entertainment AG-vel közös vegyes vállalat, a Qivive tőzsdére vitelét, ahogyan a cateringpartner, a Skychefs júniusra tervezett megvásárlását is. A nyáron akarnak dönteni arról is, vásároljanak-e szuperjumbo nevű óriásgépet, s folytatódik az elektronikus kereskedelmi (e-Viation) üzletág fejlesztése is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.