Sem a Szibnyefty, sem a Ruszkij Aluminyij tulajdonosai nem vettek Aeroflot-részvényt -- jelentette ki a két társaság szóvivője a RosBusinessConsulting (RBC) orosz internetes újságnak. Egyes jelentések ugyanis arról szóltak, hogy a szóban forgó vállalatok, valamint a hozzájuk közel álló üzletember, Roman Abramovics 30 százalékos részesedést vett a nemzeti légitársaságban. Ugyanakkor tőzsdei körökben megerősítették a részvényvásárlás hírét. Pontos információkat valószínűleg csak a részvényesek május 19-ére tervezett közgyűlése után lehet kapni az Aeroflot tulajdonosi szerkezetéről.
Egy biztos, korábbi álláspontja szerint az állam az idén nem akarja eladni az Aeroflotban lévő 51,17 százalékos részesedését, vagy annak egy részét. Az orosz kormány egyébként a jelenlegi 299 mintegy egyharmadára akarja csökkenteni a hazai légitársaságok számát. Az orosz repülésügyi hatóság vezetője szerint a piac öt, legföljebb nyolc országos társaságot és nem egészen száz körzeti szolgáltatót képes eltartani.
A kormány által előkészített cselekvési terv közelebbről nem részletezett "különleges intézkedéseket" tartalmaz a légiközlekedési piacon való beavatkozásra. A Szovjetunió összeomlása után több száz magántársaság alakult kevés tőkével és öreg repülőgépekkel. Sok cég Délkelet-Ázsiában, Iránban, Pakisztánban, afrikai országokban talált piacra, és ez a piac nem utolsósorban a fegyver- és a kábítószer-csempészet.
Az ország meghatározó nemzeti légitársasága, az Aeroflot a jelek szerint túljutott korábbi válságán: tavaly mind a személy-, mind a teherszállításban rekordot ért el.
A társaság igazgatója közölte: 2000-ben több mint 5 millió utast szállítottak, szemben az egy évvel korábbi 4,6 millióval. Az Aeroflot teherszállítási teljesítménye pedig meghaladta a 100 ezer tonnát, a növekedés 8 ezer tonna volt 1999-hez képest. A jövő egyik feladata, hogy javítsanak a 120 géppel bíró és 125 városba repülő légifuvarozó kedvezőtlen imázsán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.