Budapest és London között a tavalyi évhez képest 20 százalékkal kisebb lett a légiforgalmi kapacitás a Malév és a British Airways (BA) múlt hét pénteken kompromisszummal zárult vitája után -- jelentette be Tim Ramage, a brit cég területi kereskedelmi vezetője. A csökkenés a BA oldalán történt, miután a magyar fél menetrendi kifogásai miatt napi 3-ról 2-re kényszerült csökkenteni járatainak számát.
Ramage elmondta: választani kellett a járatszámcsökkentés és a két ország közötti légi forgalom teljes megszüntetése között. Néhány évvel ezelőtt Lengyelországban hasonló nézeteltérések miatt 5 hónapig szünetelt a szolgáltatás, ezen a példán okulva a BA a londoni központ javaslatát figyelembe véve engedett.
Ramage hangsúlyozta, hogy a kapacitás csökkentése az utasforgalom nyárra várható 5 százalékos emelkedése mellett következik be. Mint mondta, a BA pont erre az adatra, vagyis a növekvő utasforgalomra alapozta járatszámának emelését. Egyelőre nem tudni, hogy a mostani változtatás hogyan hat idei üzleti tervére, az igazgató nem emlékszik olyan esetre, hogy cégének egy másik társaság nyomására és nem az utasforgalom változása miatt kellett volna tervet módosítani.
Ramage szerint a Malévnak a tavaly novemberi IATA-konferencia óta tudnia kellett a BA járatszám-emelési tervéről, menetrendi problémáit mégis csak az idén márciustól, a nyári szezon előtti utolsó pillanatokban vetette fel. Álláspontja szerint a napi három-három járatnál már elkerülhetetlen, hogy az indulási idők közel essenek egymáshoz.
A Malév által kifogásolt londoni résidőkre a brit légitársaságnak nincs befolyása, azok kiosztását egy magáncég végzi. A BA megfelelő piaci kereslet esetén novemberben ismét megpróbálja elindítani a napi harmadik járat engedélyeztetését, ezúttal a Malévval is közvetlenebb kommunikációra törekszik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.