A Gazdasági Minisztérium (GM) vizsgálatot kezdeményezett a Ferihegyi repülőtérről az elmúlt napokban jelentős késéssel indított charterjáratok üzemeltetője ellen -- tudatta közleményben a minisztérium. A GM a tevékenységért felelős Légügyi Igazgatóságot kérte fel annak kiderítésére, hogy a járatokra szerződött légitársaságnak van-e elegendő eszköze a szerződött utasok elszállítására. Azt is ellenőrzi, hogy a közleményben meg nem nevezett cég a tőle elvárható gondossággal látta-e el a szerződésben vállalt kötelezettségét.
A vizsgálat kapcsán Budai Zoltán, a GM turizmusért felelős helyettes államtitkára lapunknak annyit mondott, hogy a kialakult problémára fel kívánják hívni a légügyi hatóság figyelmét. Pető György, a Légügyi Igazgatóság kommunikációs igazgatója hivatalosan még nem tudott a felkérésről, ám a késésekkel kapcsolatban úgy nyilatkozott: az európai charterforgalomban általában jellemző a járatok késése, nem csupán egy cég jellemzője ez.
Bár a közlemény név nélkül említ egy társaságot, amelynek gépei az utóbbi napokban jelentős késéssel indultak, tudható, hogy e cég a cseh--magyar tulajdonú Travel Service. Szabó Attila, a chartertársaság magyarországi cégvezetője korábban a Világgazdaságnak úgy nyilatkozott: járataik géphiba miatt késtek az elfogadhatónál többet. Ám e kellemetlenségeket a cég igyekszik megelőzni azzal, hogy más légitársaságokkal köt gépek gyors bérletére szerződést.
A Travel Service egyébként tegnap a késő délutáni órákban tárgyalt a partner utazási irodákkal és a GM képviselőjével, ahol az egyik téma vélhetően a késések megelőzése volt.
A Ferihegyi repülőtértől kapott tegnapi információ szerint a Travel Service délelőtti mallorcai járata időben elment, míg a délutáni monastiri járat mintegy 45 perc késéssel szállt fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.