Vizsgálat a charterkésések miatt
A Gazdasági Minisztérium (GM) vizsgálatot kezdeményezett a Ferihegyi repülőtérről az elmúlt napokban jelentős késéssel indított charterjáratok üzemeltetője ellen -- tudatta közleményben a minisztérium. A GM a tevékenységért felelős Légügyi Igazgatóságot kérte fel annak kiderítésére, hogy a járatokra szerződött légitársaságnak van-e elegendő eszköze a szerződött utasok elszállítására. Azt is ellenőrzi, hogy a közleményben meg nem nevezett cég a tőle elvárható gondossággal látta-e el a szerződésben vállalt kötelezettségét.
A vizsgálat kapcsán Budai Zoltán, a GM turizmusért felelős helyettes államtitkára lapunknak annyit mondott, hogy a kialakult problémára fel kívánják hívni a légügyi hatóság figyelmét. Pető György, a Légügyi Igazgatóság kommunikációs igazgatója hivatalosan még nem tudott a felkérésről, ám a késésekkel kapcsolatban úgy nyilatkozott: az európai charterforgalomban általában jellemző a járatok késése, nem csupán egy cég jellemzője ez.
Bár a közlemény név nélkül említ egy társaságot, amelynek gépei az utóbbi napokban jelentős késéssel indultak, tudható, hogy e cég a cseh--magyar tulajdonú Travel Service. Szabó Attila, a chartertársaság magyarországi cégvezetője korábban a Világgazdaságnak úgy nyilatkozott: járataik géphiba miatt késtek az elfogadhatónál többet. Ám e kellemetlenségeket a cég igyekszik megelőzni azzal, hogy más légitársaságokkal köt gépek gyors bérletére szerződést.
A Travel Service egyébként tegnap a késő délutáni órákban tárgyalt a partner utazási irodákkal és a GM képviselőjével, ahol az egyik téma vélhetően a késések megelőzése volt.
A Ferihegyi repülőtértől kapott tegnapi információ szerint a Travel Service délelőtti mallorcai járata időben elment, míg a délutáni monastiri járat mintegy 45 perc késéssel szállt fel.


