A Metro AG 5,8 százalékkal, 23,1 milliárd euróra növelte első féléves árbevételét, ami árnyalatnyit meghaladta az elemzők 22,8 milliárdos várakozását -- számol be a Reuters. A német kiskereskedelmi társaság első hathavi adózás előtti nyeresége 16,3 százalékkal, 70,6 millió euróra nőtt, míg az elemzők 71,7 millióval számoltak. A cégcsoport ugyanakkor megerősítette: arra számítanak, hogy 2001 egészében az árbevétel legalább 7 százalékkal emelkedve, 50 milliárd euró lesz, míg az egy részvényre jutó eredmény legalább 10 százalékkal nő.
A Metro AG legsikeresebb érdekeltsége változatlanul a 20 országban működő 365 cash & carry áruház, amelyek az árbevétel felét, a nyereség 80 százalékát adják. A többit az Extra szupermarketek és a Real hipermarketek, a Kaufhof áruházi lánc, valamint a Praktiker barkácsáruházak.
A Metro kedvező első féléves eredményei a Deutsche Telekommal karöltve megadták a keddi kereskedés alaphangját Frankfurtban, kismértékben erősődtek a börzemutatók a nyitásban, majd a nap folyamán a Metro-részvények 1,47 százalékkal magasabban, 43,43 eurón forogtak.
A Metro kétmilliárd eurós befektetést tervez, hogy teljesülhessenek a terjeszkedési tervei. Kínában, Orosz- és Horvátországban még az idén nyit új üzletet.
Az anyacégtől kapott megbízás alapján a Metro Holding Hungary Kereskedelmi Kft. (MHH) dolgozik a Metro horvátországi hálózata kiépítésén. A munkára szintén pályázó osztrák Metróval szemben referenciája, a bolgár hálózat miatt választotta a tulajdonos az MHH-t. 1999 márciusában egyszerre nyitotta meg kapuit Szófiában és Plovdivban az első két egység, felépítésükben több magyar vállalat kapott jelentős szerepet. Az első két horvátországi áruház -- nettó 10, illetve 6,5 ezer négyzetméteren -- Zágrábban és Rijekában nyílik, két éven belül öttagúra bővítik a hálózatot. Az MHH közvetítésével a Metro bolgár, valamint a Makro néven futó lengyel és cseh áruházaiban lehet magyar -- elsősorban élelmiszer-ipari -- termékeket kapni. A tervek szerint Horvátországba is szállítanak majd magyar élelmiszer-ipari cégek.
Április végén nyitotta meg tizedik, úgynevezett C típusú áruházát Szombathelyen a 2000-ben 200 milliárd forintos nettó árbevételt elért Metro Holding Hungary Kereskedelmi Kft. Az A típusú áruház eladótere legalább 8500, a vidéki nagyvárosokban lévő B-é hétezer, a C típusúé -- mint a nyíregyházi és a most nyíló szombathelyi -- 6700 négyzetméter. A tizedik Metro az eredeti terv szerint az elmúlt év novemberére készült volna el, de a terület régészeti feltárása miatt módosítani kellett a határidőt. A régészek december 22-ig fejezték be a Metro által ötmillió forinttal támogatott feltárást. Az erre az évre körülbelül 50 milliárd forintos bevételnövekedésre számító társaság még az idén tervezi a kecskeméti és a székesfehérvári egység létrehozását is. Így már az ország 12 pontján lesz Metro áruház.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.