Az Európai Bizottság alapos vizsgálatra szánta el magát azzal kapcsolatban, hogy a német kormány 63,8 millió euróval támogatná a DaimlerChrysler, valamint a Mitsubishi Motors közös gyárépítési szándékát Türingiában. Brüsszel egy hónapon belül kéri Németországtól azokat az adatokat, amelyek alapján eldönthető lenne, a tervezett segély kielégíti-e az EU idevonatkozó előírásait.
A német--amerikai autóipari óriás ugyanakkor a különféle alternatív helyszínek közül a legjobbnak Nyergesújfalut tartja, ám döntés természetesen csupán a brüsszeli állásfoglalást követően várható. Nyergesújfalu polgármesterét ugyan nem sikerült elérnünk, de úgy értesültünk, a DaimlerChrysler titoktartásra kérte fel, s -- amint azt egy magát megnevezni nem kívánó hivatalnok elmondta -- azóta még csak ki sem ejtik a német vállalat nevét.
A Reuters jelentése szerint egyébként a német--amerikai és a japán autóipari óriás 2003-ban hozná létre azt a vegyes vállalatot, ami irányítaná a mintegy 244 millió euróba kerülő ötszáz fős motorgyárat. A motorok egy tervezett közös Mitsubishi--DaimlerChrysler kisautó számára készülnének, amelyek összeszerelése a japán cég hollandiai és japán gyáraiban lenne.
Magyarország neve rendre felmerül egy-egy tervezett autóipari beruházás kapcsán, ám nem egy esetben, úgy tűnik, csupán revolverezésre használják fel az esetleges magyar helyszín említését.
Amikor a Rover még a BMW tulajdonában volt, a müncheni központú társaság megállapodott a brit kormánnyal abban, hogy befektetéseinek köszönhetően 152 millió fontos állami segítséget kap, aminek jelentős részét a Rover longbridge-i üzemének fejlesztésére fordítják. Meg nem erősített, de többször is lábra kapott sajtóértesülések szerint a bajor anyavállalat kilátásba helyezte, hogy a londoni pénzügyi segítség elmaradása esetén Magyarországra telepíti az új Roverek gyártását. Ez esetben is hasonlónak tűnik a helyzet: lehetséges, hogy a magyar helyszín megnevezése csupán üzenet Brüsszelnek.
Emlékezetes, hogy a közelmúltban Tatabánya elől a szintén Németország keleti felén lévő Lipcse kapta meg az új BMW-gyárat. Ismerve a német munkahely-teremtési törekvéseket, Magyarországnak nincs könnyű dolga, ha szeretné elérni, hogy itt épüljön a motorgyár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.