BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Népszerű az on-line hirdetés

Mind az üzleti, mind a magáncélú internethasználatkor a leggyakoribb tevékenység az elektronikus levelezés. A magyarországi internetezők a nyugat-európai átlagnál nagyobb mértékben reagálnak az on-line hirdetésekre -- derül ki abból a felmérésből, melyet a MASMI Hungary Piackutató Intézet és a holland Pro Active International tegnap nyilvánosságra hozott.

Az Internet Monitor névre hallgató kutatássorozatba világszerte 400 ezren -- országonként átlag ezren -- kapcsolódtak be. Nyugat-Európában és Magyarországon is az internethasználók zömét a férfiak és a fiatalok képviselik, viszont a nők és az idősebb korosztályba tartozók az átlagosnál intenzívebben használják a világhálót.
A magyarországi internetezők a nyugat-európai átlagnál nagyobb mértékben reagálnak az on-line hirdetésekre. Harmincegy százalékuk vásárolt már on-line úton, közülük tíz százalék rendszeres vevő. A legkedveltebb árucikkek a könyvek, CD-k és DVD-k. A fiataloknál a szoftvervásárlás, míg a nőknél a szépségápolási termékek is népszerűek.
A világháló mind magán-, mind üzleti célú használatakor a leggyakoribb tevékenység az elektronikus levelezés. Míg az átlagos internetezők 71, illetve 63 százaléka jelölte meg ezt, addig a gyakorta internetezőknél az arány 95, illetve 73 százalék.
A GKI Gazdaságkutató Rt. közelmúltbeli felmérése hangsúlyozza, hogy a magyarországi vállalatok többsége úgy ítéli meg, hogy az internet, illetve az internetes alkalmazások szerepe ugyan fokozatosan növekszik, de alapvetően még nem határozza meg a piacukat. A 750 válaszadó cég közül a közép- és nagyvállalatok 55, a kisvállalkozások 18 százaléka működtet intranetes hálózatot, a cégek 55 százaléka pedig weboldalt is üzemeltet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.