Bár az idén minden eddiginél nagyobb árengedményekről szólnak a hírek, a valós bevételek közzétételét és összemérését pedig még mindig nem érzik érdeküknek az eszköztulajdonosok. Legalábbis erre utal, hogy nettó hirdetési bevételének közlésével egyedül maradt az év eleje óta az összehasonlításnak e formáját kereső RTL Klub televízió. A másik országos kereskedelmi csatorna, a Tv 2 lapunk kérdésére még tájékoztató számokat sem közölt első féléves hirdetési bevételeiről. A Médiagnózis összesített adatait a korábbi évekével összehasonlítva kiolvasható, hogy az idén is számítani lehet a magyar reklámpiac szerény, de az inflációt meghaladó bővülésére.
A legnagyobb "költők" hazai rangsorát már évek óta az Unilever vezeti. A cég tarifaáron 2001 első hat hónapjában a tavalyi egész költésének a felénél többet, a tavalyelőtti egész éves kiadásnál mindössze egymilliárd forinttal kevesebbet fordított márkái népszerűsítésére.
A Henkel tavalyi reklámkiadásának közel egészével azonos értékben hirdetett januártól június végéig. A Procter and Gamble és a Coca-Cola viszont kevesebbet adott ki e célra tavalyi egész éves ráfordítása felénél. Ezzel egyben igazolta a hazai reklámpiac elemzőinek azt a megállapítását, hogy a "hirdetési válság" elsősorban egyes multinacionális cégek központi költségtakarékosságán keresztül gyűrűzik be a magyar piacra. Mindazonáltal a 2001 első felében legtöbbet költők toplistájára pillantva azt sem lehet nem észrevenni, hogy a hazai reklámágazatot szinte kizárólag a magyar piacon több márkával is jelen lévő nagy nemzetközi társaságok "húzzák". A tavalyi év egészéhez képest kevéssel az időarányos költés fölé ment a Dreher, a Beiersdorf, a Vodafone és a Danone, viszont múlt évi reklámköltésének felénél jóval többet fordított hirdetésre a Matáv: 200 millió forint híján már az első hat hónapban közel annyit, mint tavaly összesen. Hasonlóan járt el a Wrigley, amely januártól június végéig "csak" 500 millióval maradt el teljes 2000. évi reklámköltésétől. Az időarányos elmaradást azonban piaci elemzők e cégek részéről sem tekintik véglegesnek: a Világgazdaság kérdésére az utóbbi időben médiatulajdonosok és -ügynökségek egybehangzóan azt prognosztizálták, hogy az év második felében lazulni fog a hirdetési piac keresleti oldalán állóknak az első negyedévben kétségtelenül szorosabbra húzott nadrágszíja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.