Az európai -- köztük a magyarországi -- kábeltévés piacon meghatározó résszel rendelkező UPC az idei második negyedévben 357 millió eurós bevételt ért el az egy évvel korábbi 238 millióhoz képest. Az emelkedő forgalomnak köszönhetően a társaságnak sikerült a tavalyi hasonló időszak 78 millió eurós veszteségét 54 millióra lefaragnia.
A hollandiai székhelyű cég részvényeinek árfolyama a múlt hónapban emlékezetes mélyrepülést élt át, amikor a befektetők a nagy adósság és a kedvezőtlennek vélt üzleti kilátások miatt elfordultak a társaságtól. Tegnap a UPC, a hangulat javítása érdekében, azt is bejelentette, hogy 1,1 milliárd euró készpénzzel rendelkezik, és az év végére összesen 250 ezer, interaktív televíziózáshoz szükséges beltéri egységet, vagyis set-top-boxot tervez kihelyezni előfizetőihez. Szakértők továbbra is nehéznek ítélik ez utóbbi cél elérését a kedvezőtlen gazdasági környezet miatt.
Március vége és július között a UPC 9 ezerrel tudta növelni digitális rendszert használó előfizetőinek számát, mely most 42 ezer körüli. A nekik nyújtható interaktív szolgáltatások -- például speciális tévécsatornák, videofilm-megrendelési lehetőségek, e-mail- és internetböngészés -- kulcsfontosságúak a forgalom további növelésében. A cég üzleti tervében a tavalyi 1 milliárd eurós bevétel után az idén 1,4-1,5 milliárdos célkitűzés szerepel. Az üzemi szintű nyereséget továbbra is 2002-ben várja a társaság.