Az INA a múlt pénteki záróárhoz képest 51 százalékkal magasabb, 11 eurós árat kínált a tőzsdén jegyzett FAG részvényeiért, ajánlatát október 22-ig tartja fenn. Jürgen Geissinger INA-vezér Handelsblatt-beli nyilatkozatából kiderül: legalább 75 százalékos befolyást szeretnének, a cél azonban a 100 százalék. A FAG-papírok ugyanakkor meglehetősen elaprózottak, a legnagyobb pakett alig 6,5 százalékos. A családi tulajdonú bt. új szerzeményét várhatóan kivezeti a tőzsdéről.
Az INA jelenleg 34 ezer embert foglalkoztat, éves árbevétele 4,2 milliárd euró. A feleakkora forgalmat bonyolító, 18 ezer fős FAG-gal a két német társaság az előkelő második helyet szerezheti meg a svéd SKF mögött a 25 milliárd eurós világpiacon. A felvásárlás várhatóan nem érinti a Fag japán NTN-nel fennálló együttműködését.
Az INA-vezetőség elképzelései szerint a felvásárlással a kínálat bővülhet, új piacok nyílnak meg, és megteremtődik a további terjeszkedés alapja. Az INA jelenleg autó- és gépalkatrészeket gyárt, valamint egyedi megrendeléseket is teljesít. A FAG a repülőgépgyártásban rendelkezik ügyfelekkel.
Bár a felvásárlást az uniós versenyhatóságnak is jóvá kell hagynia, a Deutsche Bankkal létrejött megállapodás értelmében a 670 millió eurós vételárhoz szükséges hitel már rendelkezésre áll.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.