Az 1999-ben aláírt stratégiai megállapodás biztosította a Nissannak, hogy kellő pénzügyi stabilitás esetén jelentős részvénycsomagot vásárolhat francia szövetségesében. Az akkor kedvezőbb piaci helyzetben lévő Renault azonnal vett is 36,8 százaléknyi Nissan-részvényt, de a szerződés további vásárlást is lehetővé tett számára. Ezzel a jogával élve a francia autógyártó 44,4 százalékra szeretné növelni a több európai gyárral is bíró japán félben lévő részesedését.
Bár részletek még nem ismertek, az újabb részvények megvásárlására, illetve cseréjére 2002 nyarán kerülhet sor a Reuters szerint. Annyi bizonyos, hogy a szerkezetátalakítás második évében lévő, tavaly 24 milliárd dollárért értékesítő Nissan tőkebefektetése jól fog jönni az európai autópiac lassuló növekedése által megszorongatott Renault-nak.
A két autógyártó a jövő év derekán egy közös céget is létre szándékozik hozni. A Hollandiában alapítandó vállalkozás a közös globális stratégia megalkotásáért lesz majd felelős, de a beszámolók szerint a tényleges működés feltételei még kialakulatlanok. A vezetőség csak annyit engedett tudni, hogy stratégiájuk alapját az irányításba való egyenlő beleszólás elve jelenti. Feltételezések szerint így a holland központ felváltja majd a jelenlegi, mindkét részről hat-hat képviselőt tartalmazó Nissan--Renault szövetségi bizottságot.
A tavaly 31 milliárd euró feletti árbevételt elért francia társaság 2000 júliusában 20 százalékos részesedés megszerzésével fő részvényessé vált az AB Volvo-csoportban. A Renault e másik stratégiai szövetség révén a tehergépjárművek piacán a világ második legnagyobb szereplőjévé vált. A személyautók és kishaszongépjárművek piacán a társasághoz tartozó Dacia és Samsung márkák révén a jelenlegi részesedés világviszonylatban meghaladja a 4,1 százalékot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.