BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bővülő befektetési akciók

Az idén és jövőre várhatóan folytatódik a befektetők beáramlása az európai hotelpiacra. Tavaly húsz százalékkal nagyobb értékű volt az összes tranzakció ezen a részterületen, mint a megelőző esztendőben -- derül ki egy most készült és a müncheni Expo Real nemzetközi ingatlanszakvásár megnyitása előtt időzített elemzésből.
A Jones Lang LaSalle (JLL) nemzetközi ingatlan-tanácsadó szokásos éves felmérése szerint továbbra is Nagy-Britannia a legerősebb a hotelpiacon. Noha tavaly kissé visszaesett a tranzakciós érték az 1999-es szinthez képest, a brit üzletek összértéke még így is 575 millió euró volt. Németország az ezüstérmes 520 millió euróval, nem sokkal mögötte végzett Spanyolország 513 millió euróval.
Olivia Kayser, a JLL elemzője szerint tavaly folytatódott az az irányzat, mely szerint a nagy hotelláncok és vegyes vállalatok egyszerűen leszorítják a pályáról a kisebb üzemeltetőket. Németországban jelenleg 130 cég összesen 3166 szállodát üzemeltet.
A nagy hotelláncok természetesen nem egyszerűen növelik beruházásaikat és felvásárlásaikat, hanem egy úgynevezett sokmárkás (multibrand) stratégiára állnak át. Ez lehetőséget ad még több, még jobban körülhatárolt célcsoport eléréséhez, illetve jobb kiszolgálásához.
Ezt a fajta extenzív növekedést jobbára a versenytárs vállalatok felvásárlásával vagy beolvasztásával érik el. Az is megfigyelhető, hogy inkább a magasabb kategóriára szakosodott hálózat vet szemet a közepes vagy alacsony ár- és szolgáltatási kategóriájú láncra. Előbbire kiváló példa, hogy a Hilton Group megszerezte a középső szegmensben tevékenykedő Scandic céget. Vagy ott van a négycsillagos Astron Hotel-láncot üzemeltető Astron Group, amely Motel One néven tavaly indított egységeket Németországban.
A luxuskategória továbbra is sok befektetőt vonz. Németországban az összes kategóriát figyelembe véve a kifejezetten üdülési célokat szolgáló luxushotelek a legnyereségesebbek. Anno August, a Fundus Group kölni elemzője szerint a hozamok ezen a piaci részterületen tartósan magasak és a következő két-négy évben is tartják az évi 4-8 százalékot.
Mindinkább erőre kapnak az úgynevezett téma- vagy eseményhotelek. Itt kifejezetten a speciális vevőkörnek szánt szállodákról van szó (valamilyen zenei vagy művészeti irányzat stb.) A befektetők természetesen itt is alaposan figyelik a bevételek alapjául szolgáló szobaárakat. A fölső 4-5 csillagos kategóriában Európában London volt az első 349 eurós átlagárral, mögötte állt Párizs 245 euróval, Milánó 186 euróval, Róma és Amszterdam egyaránt 175 euróval. Németországban a fővárosé a vezető szerep 133 euróval, második Frankfurt 125 euróval, ezt követi Köln 120, Hamburg 115 euróval.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.