A háttérben egyebek mellett az áll, hogy a dél-koreai tulajdonosok rosszul mérték fel a piacot, és sem Európában, sem Romániában nem voltak olyan kelendőek az autók, mint amire számítottak. Eközben azonban közel egymilliárd dollárt fordítottak a gyár korszerűsítésére. A román állam - amely 49 százalékban tulajdonos a Daewoo Automobile Romania gyárában - jelentős adókedvezményekkel támogatta a beruházást, nagy összegeket fordított marketingre, illetve az országos kereskedő- és szervizhálózat kiépítésére is.
Még kérdés, mi lesz a gyár sorsa, hiszen bizonytalan az anyavállalat, a dél-koreai Daewoo jövője is. A csődbe jutott anyacégnél decemberben ismét leállították a termelést, miután a beszállítók nem hiteleztek tovább a társaságnak. A súlyosan eladósodott Daewoo Motort a hitelezők 2000 novemberében fizetésképtelennek nyilvánították, s azóta áthidaló hitelekkel tartja fenn magát.
Súlyos értékesítési és pénzügyi gondokkal küszködik Románia legnagyobb külföldi beruházása, a 3700 fős Daewoo-gyár, s egyelőre kilátása sincs a talpra állásra. Tavaly, minden korábbi tervét alulmúlva, csupán 18 ezer gépkocsit értékesített a célul tűzött 100 ezer helyett. 200 ezres kapacitását így még megközelítően sem sikerült kihasználni. VG-összefoglaló-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.