BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyarországon 10-15 új boltot nyit az idén

Az idén 10-15 új boltot tervez nyitni Magyarországon a német Rossmann drogérialánc - tájékoztatta lapunkat a hazai érdekeltség ügyvezető igazgatója. Ezzel az év végére üzletei száma 80-ra nő. A cég úgy igyekszik kivédeni a hipermarketek támasztotta versenyt, hogy boltjait frekventált helyen nyitja, s különleges árkedvezményeket nyújt.

Az elmúlt évek dinamikus növekedése révén a Rossmann mára a forgalom nagyságát tekintve a második helyre került a hazai drogérialáncok között - tájékoztatta a Világgazdaságot a Rossmann Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. Vanderer Tibor utalt arra, hogy a vállalat Kelet-Közép-Európában a holland Kruidvat Holdinggal közösen lép fel, a térségben lévő Rossmann-érdekeltségeket az R&R Oost Europa BV fogja össze. A társaság Magyarországon 67, Csehországban 48, Lengyelországban 75 boltot üzemeltet, s összesen 1600 dolgozót foglalkoztat a térségben. Csehországban 15, Lengyelországban 25 új üzletet terveznek nyitni az idén.

A magyarországi társaság árbevétele tavaly 30 százalékkal, 13 milliárd forintra nőtt, s az idén is hasonló méretű növekedést, 17-17,5 milliárd forint körüli árbevételt várnak, a nyereségről viszont nem tesznek közzé adatokat. Az 1993 vége óta Magyarországon lévő cég hazai terjeszkedése tavaly vett nagy lendületet, amikor a holland partnervállalat ingatlanforgalmazó cége megvette a Duna Divat Kft.-től a Kleider Bauer ruházati üzleteket, amelyeket fokozatosan drogériává alakítottak át.

A Rossmann - a többi drogériahálózathoz hasonlóan - erőteljesen érzi a hipermarketek versenyét. Ezt úgy próbálja kivédeni, hogy új üzleteit frekventált belvárosi helyen és bevásárlóközpontokban nyitja meg, s rendkívüli árkedvezményeket nyújt. Bár a Rossmann a hazai drogérialáncok közül a legolcsóbb, tavaly év elején a 4500-5000 termékből 600 árát tartósan levitték a hipermarketek árszintjére. Ellenkező esetben a Rossmann árbevétele nem nőhetett volna 30 százalékkal - mondja Vanderer Tibor.

Az anyavállalat is hasonló ütemben terjeszkedik: Németországban az idén 40 új üzletet nyit, így forgalmát további 18-20 százalékkal növelheti az idei 1,1 milliárd euróról, ami viszont 20 százalékkal nagyobb a 2000. évinél.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.