A Philip Morris Magyarország (PMM) Kft. kész tárgyalni a dohány-kiskereskedőkkel, ha azok érdekvédelmi szervezete megkeresi - közölte érdeklődésünkre Szalóczy Géza, a társaság szóvivője. A kiskereskedők a közelmúltban azért szervezkedtek, mert a hazai dohánygyárak nagykereskedelmének átalakítása szerintük komoly feszültségeket keltett. A trafikok egy része a fővárosban nem jut hozzá bizonyos márkákhoz, úgy vélik, tulajdonképpen az ötvenes évek elosztási rendszerét hozták viszsza a gyártók.
A British American Tobacco Hungary tavaly szeptemberben saját nagykereskedelmi hálózatot állított fel, ezzel a magyarországi dohánytermékpiac 40 százalékát vonta ki a hagyományos nagykereskedelemből. Akkor a nagykereskedelmi piac összeomlásától tartottak többen, ami végül is nem következett be. A Philip Morris Kft. február 1-jén hét értékesítési területre osztotta az országot, amelyekben egy-egy kiválasztott nagykereskedő teríti a termékeit. Akikhez a közvetlen kiszállítással nem érnek el, azok a C+C üzletlánc boltjaiban vásárolhatnak be. A központosított, illetve saját irányítású nagykereskedelemben a dohánygyárak leszoríthatják a kiskereskedők árrését, emiatt több trafik a csőd szélére kerülhet. Ám a dohánygyárak állítják, nem változtattak az évek óta állandó árrésen.
A kiskereskedők szerint a mai rendszer a nagyobb kereskedelmi egységeket preferálja, ami miatt lehetetlen helyzetbe kerülhetnek a trafikok, s ezzel épp azok a kereskedelmi helyek tűnhetnek el a magyar piacról, ahol az igényes dohánytermékek, szivarok, pipadohányok, pipák és a dohányzás kellékei megvásárolhatók.
Hlavay Richárd
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.