A világ legnagyobb sörexportőre, a Heineken-csoport a napokban bejelentette, hogy előzetesen megállapodott a szentpétervári Bravo International serfőzde megvételéről. A 400 millió dolláros felső határral tervezett ügylet végleges jóváhagyása még ebben a negyedévben várható.
Az 1999-ben beindított, évi ötmillió hektoliter kapacitású Bravo International Oroszország leggyorsabban fejlődő sörgyára, amely a szűkebb régiójában máris 17, a moszkvai körzetben pedig 7 százalékos piaci részesedést szerzett. A két helyi márka (Ohota, Bocskarov) mellett a Löwenbrau német licencsör is a gyártási palettáján szerepel. Az elmúlt évi 2,5 millió hektoliteres (400 ezer hektoliter egyéb italtermék mellett) sörforgalmát az idén mintegy négymillióra tervezi felfuttatni.
A közel 38 ezer fős Heineken-csoport több mint 110 serfőzdét üzemeltet világszerte - közte a komáromi Amstel Sörgyárat -, amelyek éves össztermelése 100 millió hektoliter körüli. Oroszországban a nyolcvanas évek elejétől van saját exportügynöksége. A holland konszern 2000-ben 7,6 milliárd dollár nettó árbevételt ért el, a nettó nyeresége 584,7 millió volt.
Az orosz sörpiacnak ígéretes jövőt jósolnak az elemzők. Az egy főre jutó jelenlegi 41-42 literes átlagfogyasztás 60-70 literre nőhet a következő tíz évben. A gyors felfutást mutatja, hogy öt évvel ezelőtt még alig 15 liter volt a fajlagos kereslet. A jelenleg vezető helyi gyártó szintén szentpétervári, a dán Carlsberg konszernhez tartozó Baltika. A dán cég után a belga Interbrew a második legnagyobb külföldi szakmai befektető az orosz serfőzői ágazatban.
VG-ÖSSZEÁLLÍTÁS
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.