A cipőeladásból az idén kétmilliárd forintos forgalomra számít a társaság - mondta lapunk érdeklődésére Sarlós Bernát elnök-vezérigazgató. Az úgynevezett life style típusú cipőket a Puma az USA-ban és Japánban dobja piacra. A cipőüzletág mintegy 30 százalékkal részesedik a Pemü éves forgalmából, mely tavaly 5,5 milliárd forint volt.
A vezérigazgató hozzátette, hogy a cipőüzemben foglalkoztatott 480 dolgozóból mintegy négyszázat érintett a minimálbér emelése. A versenyképesség megőrzése érdekében javítani kell a hatékonyságot, mivel az eladási árat csak kismértékben lehet módosítani. A Puma Olaszországban és Szlovákiában is gyártat cipőket, s ismert, hogy északi szomszédunknál a magyarországinál olcsóbb a munkaerő. Az ezer embert foglalkoztató, magyar magántulajdonban lévő társaságnál (az mrp-szervezet részesedése 65 százalék, a vezetői konzorciumé 29, a maradék az önkormányzatoké) a műanyag-feldolgozás is felfutóban van.
Az önkormányzatok ugyanis a szelektív szemétgyűjtésre gondolva több tárolót rendelnek. A forint erősödése ellenére a Pemünek sikerült megtartania autóipari beszállítói kapcsolatait is. Sarlós Bernát elmondta, hogy kutatás-fejlesztési, valamint EU-s témákban több projektjük áll előkészület alatt, s azok megvalósítása a későbbiekben további piacbővülést hozhat a cégnek.
Hargitai Éva
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.