Sztár, a verseny vándora
Sokszor ugyanazok az arcok, hasonló műsorok szórakoztatják a nagyérdeműt: a két nagy kereskedelmi tévé versenyének a sztárcsábítás is részévé vált. Néhány műsor karakterének hasonlóságát sem könnyű puszta véletlennek tekinteni. Pintér Dezső, a Tv 2 elnöke a nézők igényeinek követésével magyarázza a jelenséget: mi sem természetesebb, hogy konkurens csatornák a közönség elvárásainak elemzésével hasonló eredményre jutnak. Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója szerint az utóbbi másfél évben a Tv 2 több programjukat is lemásolta, illetve átcsábította jó néhány sztárjukat. Azonban úgy véli, a hasonló koncepció nem elég a sikerhez. Az RTL Klubnál 1999 óta folyamatosan a csúcson lévő Heti Hetes mintájára készült Vitriol a Tv 2-n rövid ideig élt, a Fókusz Pluszt címében felidéző Plusz Magazin szintén megszűnt. Az RTL Klubtól elvándorolt Csiszár Jenő és Szili Nóra eltűnt a versenytárs képernyőjéről, míg a Tv 2-től az RTL Klubhoz szegődött Vágó István, Barta Sylvia és Erdélyi Mónika napi műsort vezet. Kolosi szerint bár a ráfordítás pontosan nem számszerűsíthető, a saját sztárok "megcsinálása" költséges. Ehhez képest a csábítás takarékosnak látszik, de kockázatos: a személyiségek sikere ahhoz a testhezálló feladathoz is kötődik, amelyben arculatukat megformálták, így más műsortípusban sokszor szerényebben hozzák formájukat. Ezt támasztja alá a 18-49 éves célcsoportban a Tv 2 Liptai Claudiával a Mónika-show mintájára indított műsora, amelynek nézettsége február 18-a és
22-e között a kezdeti 533 ezerről 417 ezerre, heti átlagban 427 ezerre olvadt, míg az RTL Klub műsora a konkurens produkció első hetében is őrizni tudta heti átlagban 561 ezres nézettségét. (VG)


