Sokszor ugyanazok az arcok, hasonló műsorok szórakoztatják a nagyérdeműt: a két nagy kereskedelmi tévé versenyének a sztárcsábítás is részévé vált. Néhány műsor karakterének hasonlóságát sem könnyű puszta véletlennek tekinteni. Pintér Dezső, a Tv 2 elnöke a nézők igényeinek követésével magyarázza a jelenséget: mi sem természetesebb, hogy konkurens csatornák a közönség elvárásainak elemzésével hasonló eredményre jutnak. Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója szerint az utóbbi másfél évben a Tv 2 több programjukat is lemásolta, illetve átcsábította jó néhány sztárjukat. Azonban úgy véli, a hasonló koncepció nem elég a sikerhez. Az RTL Klubnál 1999 óta folyamatosan a csúcson lévő Heti Hetes mintájára készült Vitriol a Tv 2-n rövid ideig élt, a Fókusz Pluszt címében felidéző Plusz Magazin szintén megszűnt. Az RTL Klubtól elvándorolt Csiszár Jenő és Szili Nóra eltűnt a versenytárs képernyőjéről, míg a Tv 2-től az RTL Klubhoz szegődött Vágó István, Barta Sylvia és Erdélyi Mónika napi műsort vezet. Kolosi szerint bár a ráfordítás pontosan nem számszerűsíthető, a saját sztárok "megcsinálása" költséges. Ehhez képest a csábítás takarékosnak látszik, de kockázatos: a személyiségek sikere ahhoz a testhezálló feladathoz is kötődik, amelyben arculatukat megformálták, így más műsortípusban sokszor szerényebben hozzák formájukat. Ezt támasztja alá a 18-49 éves célcsoportban a Tv 2 Liptai Claudiával a Mónika-show mintájára indított műsora, amelynek nézettsége február 18-a és
22-e között a kezdeti 533 ezerről 417 ezerre, heti átlagban 427 ezerre olvadt, míg az RTL Klub műsora a konkurens produkció első hetében is őrizni tudta heti átlagban 561 ezres nézettségét. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.