BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Cégsorok

Lufthansa-charter Frankfurtból Sármellékre

A Lufthansa CityLine, Németországban és Magyarországon is működő, Mutsch Ungarn Reisen 2000 Kft. felkérésére a nyári szezonban közvetlen charterjáratot működtet Frankfurt és a Balaton közelében fekvő Sármellék repülőtere között. 2002. április 6-tól a nyári időszakban kéthetente a Lufthansa-csoporthoz tartozó Contact Air 50 fős Fokker gépei állnak a charterutasok rendelkezésére. (VG)



Bővült az Expressz lapcsalád

Heti megjelenéssel, 130-160 oldal közötti terjedelmű új hirdetési lapot jelentet meg az Expressz Kiadó Rt., amelynek portfóliójába az Expressz Színes Autó piacra lépésével összesen öt lap tartozik. Gombos Péter marketingvezető lapunknak elmondta, hogy a kiadó 15 ezer fölötti példányszámra számít a Révai Nyomdában előállított új hirdetési újságtól, amely 89 forintért került az utcára. A lapcsalád fő lapja, a napi megjelenésű Expressz újság eladott példányszáma 2001 utolsó negyedében a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség adatai szerint 20 ezer fölött volt. Az Expressz Színes Autóban hirdetők bevezető akció keretében külön kedvezményt kapnak, ha egyidejűleg a kiadó Expressz Képes Autó magazinjában is hirdetnek. (AJ)



A MÁV az ukrán vasúttal pályázna EU-forrásokra

Kukely Márton, a MÁV Rt., és Georgij Kirpa, az ukrán állami vasút (UZ) vezérigazgatója megállapodott, hogy a két cég az Európai Uniónál pályázik olyan forrásokra, melyekből megteremthetők a Budapest-Munkács közötti intercity közlekedés feltételei. Tárgyaltak a Csap-Záhony átrakókörzet összehangolt felújításáról, ami érinti az 5. számú európai közlekedési folyosó fejlesztését is. Az orosz vasút (RZD) is részt vesz a munkában. Az RZD, az UZ és a MÁV tavaly létrehozott munkacsoportja már elkészítette a piaci elemzéseket és előkészítette a Budapest-Kijev-Moszkva vasúti közlekedés fejlesztési tervét, hogy uniós támogatást szerezzenek a finanszírozáshoz. (HÉ)



Bírság a Gold & Goldnak és a Fujinak

A versenytanács egymillió forintra bírságolta a Gold & Gold Kft.-t, mivel a Magyar ATV kereskedelmi televízióban tavaly augusztus óta sugárzott - és időközben megszüntetett - ékszerreklámja alkalmas volt a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására, miután a reklámban elhangzottak nem mindenben feleltek meg a valóságnak. A GVH megbírságolta a Fuji Magyarország Kft.-t is, amely 2001 augusztusában és szeptemberében szervezett nyereményjátékában és hirdetéseiben "már egyetlen film előhívásával" és az "ahány film kidolgozását" kifejezéseket használta. Ám a nyereményjátékban csak az vehetett részt, aki filmjeit nem csupán előhívatta a Fuji-fotocentrumokban, de nagyítást is rendelt ugyanott. Erről a fogyasztók csak az ajándékkupon átvételekor szerezhettek tudomást. A versenytanács a céget a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartása miatt ötszázezer forint bírsággal sújtotta. (VG)



Hagyományos magyar élelmiszerek uniós listán

Európai uniós kritériumok alapján kerültek listára azok a hagyományos magyar élelmiszerek, hungarikumok, amelyekről kétkötetes könyvet jelentetett meg a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium. Elkészítéséhez a PHARE-támogatás mellett a francia és a magyar kormány 60 millió forintot adott. Az előzetesen bejelentett 1100 hagyományos magyar élelmiszerből, illetve mezőgazdasági termékből 300 élelmiszert és kilenc ásványvizet tartott alkalmasnak egy nemzetközi szakmai testület arra, hogy az uniós előírások szerint képviselője legyen egy-egy térség étkezési hagyományainak. (FI)



Az édességpiacon erősít az Ed. Haas Kft.

A győri Ed. Haas Hungaria Kft. az idén a belföldi piacon 2,8 milliárd forintos árbevételt vár, a társaság elsősorban az édesipari termékek és a Pez cukorkák forgalmánál remél jelentősebb bővülést - tudtuk meg Bozori Tibor ügyvezető igazgatótól. Jelentősebb növekedés elsősorban a prémium termékek kategóriájában várható, a cég az idén a Mardel márkában új árucikkeket dob piacra, s a Stollwercktől átvette a Casali termékek forgalmazását is. Sikerre számíthat a Sicilia citromlé s a Manner ostya eladása is. A GfK felmérése szerint a pezsgőtabletták piacán az élelmiszerboltokban az Ed. Haas részesedése 72 százalék, s ezt a pozíciót meg szeretnék tartani az idén. (HÉ)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.