BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Terjeszkedik a Bellinda

Az idén június végéig további két Bellinda márkabolttal jelentkezik vidéken a Sara Lee Apparel Hungária Kft. a kaposvári üzlet idei megnyitását követően - tájékoztatta a Világgazdaságot a társaság értékesítési igazgatója. Bagó László elmondta, hogy a cég január végén vette fel a Sara Lee nevet, korábban mint Tricotbest Hungária Kft. forgalmazta Magyarországon az amerikai Sara Lee Corp. termékportfóliójába tartozó Bellinda, DIM és Nur Die márkanevű harisnyákat, zoknikat, fehérneműket. A cég az idén 1,1 milliárd forintos nettó árbevételre számít a tavalyi 900 milliót követően, nyereségadatokat azonban üzletpolitikai megfontolásból nem közölt az igazgató.

A Sara Lee konszernnek három üzletága van, élelmiszer-ipari, háztartás-vegyipari és kozmetikai cikkek, valamint alsóruházati termékek. A konszern a világ legnagyobb textilgyártója és -forgalmazója, a Bellinda, a DIM és a Nur Die mellett olyan fehérneműmárkákról ismert, mint a Wonderbra, a Playtex, a Pretty Polly vagy a Fila alsónemű-kollekciója. A Bellinda 1992-ben jelent meg Magyarországon, először mint a Tricotbest Kft., majd 1998-tól a Sara Lee konszern vezető márkájaként.

A társaság március végén jelenik meg Szentpéterváron, hamarosan több üzletet nyit Lengyelországban, Csehországban 13, Szlovákiában három egységük van. Az amerikai társaság jelenleg spanyol, német, portugál, ír s kis mennyiségben cseh cégektől szerzi be az árut.

Bagó László szerint szívesen hoznának Magyarországra is gyártást, de megítélése szerint a hazai textilüzemek anyagilag még nincsenek felkészülve a fehérneműgyártásban jelenleg divatos varrás nélküli technológiára.

Kvassinger Klára

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.