A nemzetközi trendeknek megfelelően a vállalati csapatépítést, vezetőképzést és egyéb humánerő-szolgáltatást nyújtó hazai hr-cégeknek is egyre speciálisabb igényekkel kell szembenézni.
"Nem terméket, hanem megoldást vár a megrendelők jelentős része, s ennek megfelelően nem egyszerűen egy tréninget rendel, hanem egy-egy konkrét problémával fordul hozzánk" - fejtette ki Pozvai Zsolt, a Door Training Central Europe Kft. ügyvezető igazgatója. Az ügyfelek többsége elvárja, hogy a hr-szolgáltató a speciális tréningek mellett gondoskodjon az út és a szállás megszervezéséről, és garantálja a tréning eredményének mérhetőségét is.
Szakértők szerint a piac változása az árak emelkedésében is megjelenik. A jelenlegi trend főleg azoknak a cégeknek kedvez, amelyek mögött ott áll valamelyik nagy nemzetközi hr-szolgáltató. Sokkal rosszabb helyzetbe kerülhetnek azok az 5-10 fős vállalkozások, amelyek ahhoz elég nagyok, hogy fix költségekkel számoljanak, de ahhoz nem elég tőkeerősek, hogy az egyre speciálisabb igényeknek is megfeleljenek.
Ennek ellenére nem kell attól tartani, hogy a kisebb cégek nem találnak megrendelőket. A hazai hr-szolgáltatók piacán jelenleg mintegy 500 vállalkozás tevékenykedik. Ezek többsége nem képes versenybe szállni a piacot uraló cégekkel, de további lehetőség számukra az, hogy a hr-szolgáltatásokat egyre több kisebb hazai vállalkozás is igénybe kívánja venni. Ezek jelentős része nem képes, vagy nem hajlandó az átlagosan 250-450 ezer forintos díjakat kifizetni, s ezért továbbra is a szolidabb szolgáltatásokat kínáló kisvállalkozókat bízza meg.
Munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.