Humánszolgáltatók kerestetnek
A nemzetközi trendeknek megfelelően a vállalati csapatépítést, vezetőképzést és egyéb humánerő-szolgáltatást nyújtó hazai hr-cégeknek is egyre speciálisabb igényekkel kell szembenézni.
"Nem terméket, hanem megoldást vár a megrendelők jelentős része, s ennek megfelelően nem egyszerűen egy tréninget rendel, hanem egy-egy konkrét problémával fordul hozzánk" - fejtette ki Pozvai Zsolt, a Door Training Central Europe Kft. ügyvezető igazgatója. Az ügyfelek többsége elvárja, hogy a hr-szolgáltató a speciális tréningek mellett gondoskodjon az út és a szállás megszervezéséről, és garantálja a tréning eredményének mérhetőségét is.
Szakértők szerint a piac változása az árak emelkedésében is megjelenik. A jelenlegi trend főleg azoknak a cégeknek kedvez, amelyek mögött ott áll valamelyik nagy nemzetközi hr-szolgáltató. Sokkal rosszabb helyzetbe kerülhetnek azok az 5-10 fős vállalkozások, amelyek ahhoz elég nagyok, hogy fix költségekkel számoljanak, de ahhoz nem elég tőkeerősek, hogy az egyre speciálisabb igényeknek is megfeleljenek.
Ennek ellenére nem kell attól tartani, hogy a kisebb cégek nem találnak megrendelőket. A hazai hr-szolgáltatók piacán jelenleg mintegy 500 vállalkozás tevékenykedik. Ezek többsége nem képes versenybe szállni a piacot uraló cégekkel, de további lehetőség számukra az, hogy a hr-szolgáltatásokat egyre több kisebb hazai vállalkozás is igénybe kívánja venni. Ezek jelentős része nem képes, vagy nem hajlandó az átlagosan 250-450 ezer forintos díjakat kifizetni, s ezért továbbra is a szolidabb szolgáltatásokat kínáló kisvállalkozókat bízza meg.
Munkatársunktól


