A Sara Lee Kávé és Tea Rt. az ipari sóval kapcsolatos üzletágától is megválik. A március végén kötött megállapodás szerint a záhonyi sóüzemet a Dunasol Csomagoló és Kereskedelmi Kft. veszi meg minden tartozékával, legkevesebb 12 hónapig biztosítva az összes ottani dolgozó foglalkoztatását. A társaság január elsejei hatállyal már eladta a lakossági fűszer- és sóüzletágát. Az érintett Horváth Rozi márkacsalád termékeit azóta a Kotányi Hungária Kft. forgalmazza. A hazai Sara Lee ugyanis ezentúl a kulcsüzletágak (kávé és tea, valamint háztartási és testápolási termékek) fejlesztésére kíván összpontosítani. Ebben követi az anyakonszern példáját, amely 2000 májusában két évre tervezett nagyszabású átszervezési programba fogott. Ennek célja, hogy a jövőben három kiemelt területen - élelmiszer és ital, intim- és alsóruházati termékek, háztartási és testápolási cikkek - erősíthesse tovább nemzetközi súlyát.

A Sara Lee Kávé és Tea Rt.-t, valamint a Sara Lee Hungary Kft.-t magába foglaló hazai cégcsoport 2000-ben 22,7 milliárd forint netó árbevételt ért el.

A chicagói székhelyű, mintegy 141 ezer főt foglalkoztató Sara Lee-csoport közel 60 országban folytat tevékenységet, de termékei 180-nál is többe jutnak el.

C. Steven McMillan, a Sara Lee Corporation elnök-vezérigazgatója a napokban előadást tartott az Magyarországi Amerikai Kereskedelmi Kamarában. Lapunk kérdésére elmondta, hogy a következő 12 hónapban nem terveznek újabb cégvásárlást Magyarországon. Változatlanul érdeklődnek viszont a hazai húsipar iránt, ahol néhány éve már megpróbálkoztak egy végül meghiúsult befektetéssel.

Ezt a törekvést érthetővé teszi, hogy a konszern a világ legnagyobb, csomagolt húskészítményeket gyártó és forgalmazó cége. A Sara Lee főnöke hasonlóképp nem zárta ki a hazai cégcsoport későbbi profilbővítését sem, de erről részleteket korainak tartott közölni.

Gárdonyi Imre