Az évi 59 dolláros előfizetési díjért eddig 600 ezer előfizetőt szerzett The Wall Street Journal (WSJ) nyomán internetes kínálatuk részben fizetőssé tételét készítik elő a nagyobb amerikai hírforrások, így a CNN, a The New York Times és az ABCNews. Európában a Le Monde havi 5 euróért kínálja tartalma, archívuma és keresőprogramja teljes hozzáférését. Ám a lap napi cikkei, illetve az archív anyagok kivonata még díjmentesen olvasható. A csak on-line létező német Netzeitung felmérése szerint látogatóinak 42 százaléka hajlandó fizetni is a szolgáltatásért.
A tengerentúli orgánumok az optimális üzleti modellt keresik. A tartalmat fizetősre és ingyenesre osztják, utóbbit fokozatosan szűkítve. A fizetősön belül felbukkannak a "prémium" információk, viszont korlátokba ütközik a tematikus keresés. Hasonló úton indult például a hazai Napi Gazdaság vagy a Kreatív szakfolyóirat on-line változata is. A nettermékek piackutatásával foglalkozó Yankee Group szerint az on-line hírforrások fizetővé tételének alapfeltétele, hogy a kínált tartalom a célcsoport számára "kötelező olvasmány" legyen, hajtson közvetlen hasznot, és származzon külön előny a net nyújtotta azonnali hozzáférésből. E három kritériumnak főként a szakmai tartalom közreadói valósíthatják meg, mert a minden lehetséges csatornán áradó politikai, tőzsdei vagy sporthírekért senkinek nem éri meg fizetni. Ilyen kereslet csakis magas szinten feldolgozott, kompetens véleményt tükröző tartalom generálhat. (AJ)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.