Az 1,073 milliárd jegyzett és a 8,73 milliárd forint saját tőkéjű cégcsoport mérlegfőösszege tavaly 42,5 milliárd forintot tett ki, szemben a 2000. évi 20,7 milliárddal. Az egyéb belföldi munkák nettó árbevétele egy év alatt 3,4 milliárdról 9,3 milliárdra nőtt, az exporttevékenységé pedig a 2000. évi közel 6,7 milliárdról 2001-re 10,4 milliárdra - tették közzé a tegnapi tájékoztatón.
A Vegyépszer cégcsoportján belül hitelt csak a Vegyépszer Rt. vett fel. A társaság külföldön az elsősorban Kazahsztánban és Algériában jelentős projektek megvalósításában vesz részt saját erőforrásaival, illetve a száz százalékban tulajdonában lévő Chemimontázs Kft.-n keresztül. A külföldi vállalkozásainál a Vegyépszer évente mintegy 35-40 millió dollár árbevételt ér el.
A sztrádaprogram keretében a Vegyépszer-Betonútépítő alkotta Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK), illetve a Vegyépszer-Ganz Acélszerkezet alkotta Magyar Hídépítő Konzorcium szerződésállománya összesen 302,4 milliárd forint. Ebből 278,9 milliárd a MAK-é. A két konzorcium összes megrendeléséből a Vegyépszer 163 milliárddal részesedik, amiből tavaly mintegy 43 milliárdnyit végeztek el. A konzorciumoknak pedig még mintegy 200 milliárd forintnyi munkája van hátra. Tímár Gyula nem számít arra, hogy az új kormány az autópálya-szerződések felülvizsgálata után felbontaná a Nemzeti Autópálya Rt.-vel kötött szerződéseket.
Szerinte ezek jogszerűek. Amennyiben pedig az új kormány változtat az autópálya-szerződések odaítélésének eddigi gyakorlatán, és közbeszerzési vagy egyéb pályázatot ír ki, akkor a Vegyépszer Rt. konzorciumi partnereivel együtt indulni fog ezeken a tendereken. Nem a pályáztatástól tart, hanem attól, hogy az azon induló, nagyobb tőkeerővel és stratégiai lehetőségekkel bíró külföldi multinacionális cégekkel nem fogják állni az árversenyt. A két konzorcium jelenleg összesen 155 kilométernyi autópálya-szakaszon dolgozik, ebből az M3-as 68 kilométert, az M7-es 90 kilométeres felújítási szakasza új sztráda építésére átszámítva 50 kilométert tesz ki, az M9-es autóút 13 kilométert, míg az M30-as 24 kilométert jelent. (MK)
Munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.