BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Forma-1-es Vegyépszer-nyereség

A Vegyépszer 2001. évi konszolidált mérleg szerinti eredménye megközelítette az 5,55 milliárd forintot, ami ötszöröse az előző évinek - mondta Tímár Gyula vezérigazgató tegnap sajtótájékoztatón. A cégcsoport tavaly mintegy 98,2 milliárd forint árbevételt ért el, ami szintén majd ötszöröse a tavalyelőtti 21,8 milliárdnak. A jelentős emelkedés főleg az állami autópálya- és hídépítéseknek köszönhető.

Az 1,073 milliárd jegyzett és a 8,73 milliárd forint saját tőkéjű cégcsoport mérlegfőösszege tavaly 42,5 milliárd forintot tett ki, szemben a 2000. évi 20,7 milliárddal. Az egyéb belföldi munkák nettó árbevétele egy év alatt 3,4 milliárdról 9,3 milliárdra nőtt, az exporttevékenységé pedig a 2000. évi közel 6,7 milliárdról 2001-re 10,4 milliárdra - tették közzé a tegnapi tájékoztatón.

A Vegyépszer cégcsoportján belül hitelt csak a Vegyépszer Rt. vett fel. A társaság külföldön az elsősorban Kazahsztánban és Algériában jelentős projektek megvalósításában vesz részt saját erőforrásaival, illetve a száz százalékban tulajdonában lévő Chemimontázs Kft.-n keresztül. A külföldi vállalkozásainál a Vegyépszer évente mintegy 35-40 millió dollár árbevételt ér el.

A sztrádaprogram keretében a Vegyépszer-Betonútépítő alkotta Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK), illetve a Vegyépszer-Ganz Acélszerkezet alkotta Magyar Hídépítő Konzorcium szerződésállománya összesen 302,4 milliárd forint. Ebből 278,9 milliárd a MAK-é. A két konzorcium összes megrendeléséből a Vegyépszer 163 milliárddal részesedik, amiből tavaly mintegy 43 milliárdnyit végeztek el. A konzorciumoknak pedig még mintegy 200 milliárd forintnyi munkája van hátra. Tímár Gyula nem számít arra, hogy az új kormány az autópálya-szerződések felülvizsgálata után felbontaná a Nemzeti Autópálya Rt.-vel kötött szerződéseket.

Szerinte ezek jogszerűek. Amennyiben pedig az új kormány változtat az autópálya-szerződések odaítélésének eddigi gyakorlatán, és közbeszerzési vagy egyéb pályázatot ír ki, akkor a Vegyépszer Rt. konzorciumi partnereivel együtt indulni fog ezeken a tendereken. Nem a pályáztatástól tart, hanem attól, hogy az azon induló, nagyobb tőkeerővel és stratégiai lehetőségekkel bíró külföldi multinacionális cégekkel nem fogják állni az árversenyt. A két konzorcium jelenleg összesen 155 kilométernyi autópálya-szakaszon dolgozik, ebből az M3-as 68 kilométert, az M7-es 90 kilométeres felújítási szakasza új sztráda építésére átszámítva 50 kilométert tesz ki, az M9-es autóút 13 kilométert, míg az M30-as 24 kilométert jelent. (MK)

Munkatársunktól

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.